از نشستن پای درد و دل نمازگزاران تا بررسی و پیگیری مشکلات مساجد شوش

یکی از اقدامات خوب این روزها در شهرستان شوش حضور میدانی شورای مساجد در بین نمازگزاران برای شنیدن مطالبات و مشکلات آنها و همچنین بررسی و پیگیری رفع مشکلات مساجد این شهرستان است.

خبرگزاری شبستان _ اهواز: متأسفانه در طی سال‌های اخیر توجه کمتری به مساجد شده و جایگاهی که مساجد از نظر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی داشتند کمتر مورد توجه بوده است. همین مسئله یک تهدید به شمار می آید و باید برای جبران آن اقدامات مهمی در دستور کار متولیان امر قرار گرفته شود.

 

در بیانه گام دوم انقلاب اسلامی به تربیت جوانان مومن انقلابی هم تاکیدات فراوانی شده و این مورد را هم باید از مسجد شروع کنیم چرا که مسجد بهترین مکان و پناهگاه مردم و خصوصاً جوانان است.

 

شهدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تربیت‌یافتگان مساجد بودند و امروز برای تربیت نسل جدید باید از مساجد به خوبی استفاده کنیم و برای اینکه بتوانیم جوانان را با مساجد بیشتر انس دهیم باید عزم همه‌جانبه داشته باشیم و همه ارکان مسجد و دستگاه‌های متولی باید در این خصوص مشارکت داشته باشند.

 

این روزها مشکلات فراوانی در شهر و روستاهای کشور وجود دارد که بیشتر همین مشکلات به دلیل پول یا اعتبار نیست بلکه به دلیل سوءمدیریت و بی تفاوتی برخی مدیران به مشکلات است که برای رفع این مشکلات به حضور میدانی مسئولان جهت رفع مشکلات و همچنین شنیدن مطالبات و خواسته های مردم داریم که بی شک همین کارها تاثیر فراوانی در رفع مشکلات دارد.

 

یکی از اقدامات خوب این روزها در شهرستان شوش حضور میدانی شورای مساجد شهرستان و حضور در بین مردم و نمازگزاران برای شنیدن خواسته‌ها، مطالبات و مشکلات آنها و همچنین بررسی و پیگیری رفع مشکلات مسجد است.

 

این اقدام خوب شورای مساجد شهرستان شوش باعث ایجاد امید در جامعه شده و به دلیل اینکه مردم به خصوص نمازگزاران مساجد نقاط مختلف شهر و روستاهای شهرستان شوش بدون واسطه به صورت چهره به چهره با مسئولان به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

 

حضور مداوم مسئولان در مساجد و دیدار چهره به چهره با مردم و آگاهی از نیاز، خواسته‌ها و تمایلات گوناگون شهروندان سبب می‌شود که فرصتی مغتنم برای بررسی و رفع مشکلات فراهم شود

 

 

مردم باید مسجد محله‌ خود را گره گشای مشکلات بدانند

امام جمعه شهرستان شوش با اشاره به حضور میدانی در مساجد اظهار می کند: اگر یک مسجدی آباد شود آن محله مسجد هم آباد خواهد شد.

 

«حجت‌الاسلام مهدی علیزاده» می افزاید: یکی از کارها و برنامه‌های مستمر شورای مساجد شهرستان شوش حضور میدانی اعضای شورا در مساجد است. در این حضور علاوه بر بررسی و پیگیری مشکلات مساجد به خواسته‌ها و مشکلات مردم و نمازگزاران همان مسجد و محله هم رسیدگی خواهد شد.

 

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه تحول مساجد عنوان می کند: امام جماعت و متولیان مسجد باید تلاششان بر این باشد که مسجد به جایگاه اصلی خود برگردد و مردم باید مسجد محله خود را گره‌گشای مشکلات بدانند.

 

رئیس شورای مساجد شهرستان شوش هاطر نشان می کند: مسجد فقط محل اقامه نماز جماعت نیست بلکه باید متولیان مساجد گره‌گشای مشکلات مردم باشند.

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و رسیدن به تمدن نوین اسلامی ابراز می کند: امامان جماعت مساجد باید راهبر و پیگیر مشکلات مردم و محله مسجد باشند و امورات را در دست بگیرند.

 

 

مساجد بهترین جایگاه برای رشد و تعالی جوانان هستند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش اضافه می کند: برای تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمند حضور و فعالیت‌های جوانان در مساجد است، پس باید برای جذب جوانان به مساجد تلاش و برنامه‌ریزی مناسبت‌تری صورت گرفته شود.

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه مساجد اذعان می کند: مساجد نباید فقط صرف نمازخواندن باشد بلکه باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متنوعی در آنها برگزار شود.

 

گروه‌های جهادی و مطالبه‌گری در مساجد تشکیل شود

حجت الاسلام علیپور به نقش مساجد در تصمیم گیری ها اشاره می کند و ادامه می دهد: متاسفانه مساجد در بحث تصمیم‌گیری کمرنگ شده و مساجد باید مثل گام اول انقلاب باشند؛ رکن اصلی حرکت انقلاب اسلامی از مساجد بود.

 

وی یاد آور می شود: ائمه جماعت مساجد شهرستان شوش نسبت به تشکیل گروهای جهادی و گروهای مطالبه‌گری با برنامه‌ریزی منظم اقدام کنند.

 

کد خبر 1120842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha