خادمیاران رضوی ابتکارات و تجربیات خود در حوزه محرومیت زدایی را ثبت جشنواره خدمت کنند

حسینی نژاد به برگزاری سومین جشنواره خدمت اشاره کرد و گفت: خادمیاران رضوی شهرستان ساری و روستاهای اطراف فعالیت های نو، بدیع و ابتکاری خود در حوزه محرومیت زدایی و دستگیری از هم نوعان را ثبت جشنواره خدمت رضوی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «سیدعباس حسینی نژاد» امروز(۶آذر) در دومین جلسه همفکری و هم اندیشی مسئولان کانون های محلی و تخصصی خدمت رضوی شهرستان ساری که به میزبانی کانون محلی مسجد صاحب الزمان (عج) روستای سمسکنده برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام رئوف(ع) به توضیح و توجیه شرح وظایف و روند عملیات ثبت فعالیت خادمیاران و نحوه تکمیل فرم خادمیاری توسط مسئولین کانون‌ها پرداخت.

 

مسئول دفتر کانون های خدمت رضوی مرکز مازندران در ادامه به بحث محرومیت زدایی و گسترش فرهنگ و سیره رضوی اشاره کرد و افزود: برای رفع محرومیت و ترویج فرهنگ رضوی در سطح شهرستان و جامعه، باهمت کانون خادمیاری محلی اقدامات خوبی انجام شده است.

 

 

وی همچنین به برگزاری سومین جشنواره خدمت اشاره کرد و گفت: خادمیاران رضوی شهرستان ساری و روستاهای اطراف فعالیت های نو، بدیع و ابتکاری خود در حوزه محرومیت زدایی و دستگیری از هم نوعان را ثبت جشنواره خدمت رضوی کنند.

 


حسینی نژاد  با بیان اینکه خادمیاران در زمان ثبت آثارشان در جشنواره خدمت باید متن را به‌گونه‌ای درج کنند که هدف از اجرای طرح موردنظر، جنبه‌های تأثیر گزاری و ابتکارات و خلاقیت در طرح و همچنین قابلیت الگوبرداری و استفاده از تجربیات و ابتکارات آن طرح بر همگان مشخص باشد و از نوشتن گزارش پرهیز کنند، اظهار کرد: طبق اعلام آستان قدس رضوی، مازندران در بین سایر استان های کشور، بر حسب عملکرد آماری در سطح کشور جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است .

 

وی برلزوم دقت عمل در ثبت خدمت در سامانه خادمیاری آستان قدس تاکید کرد و گفت: خادمیاران در بحث توزیع سبد کالا حتماً فعالیت ۱۹ گانه برای آن نیازمند را بطور ویژه مدنظر داشته باشند.

 

 

حسینی نژاد اظهار امیدواری کرد: ویژه برنامه روضه رضوی در برنامه های چهارشنبه های امام رضایی(علیه السلام) توسط کانون های محلی با حضور خادمیاران طبق روال گذشته بهتر از قبل اجرا شود .

 

 

وی خطاب به مسئولین کانون های محلی و تخصصی خدمت رضوی برلزوم بهره گیری از ظرفیت جوانان یاوران رضوی در کارگروه های جهادی، فرهنگی، ورزشی و... تاکید کرد و گفت: جذب جوانان به فعالیت های عام المنفعه و محرومیت زدایی با نیت ترویج سیره رضوی یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی است.

 

 

در این مراسم «محمد جلایی صلاحی» امام جمعه کیاسر و مسئول کانون محلی این شهر از پرداخت ۳۰۰ مورد وام خود اشتغالی با هدف ایاد اشتغال و کارآفرینی خبر داد و گفت: حدود ۹۰درصد وام ها در مسیر خود اشتغالی (کشاورزی ، دامداری ،گلخانه و باغبانی) قرار گرفته است.

 

«علیزاده» مسئول کانون محلی شهرستان ساری در بخشی از این نشست برلزوم نحوه ارائه و تکمیل گزارش کانون ها به صورت منظم و مستند به دفتر آستان قدس در مرکز مازندران تاکید کرد و افزود: خادمیاران و خیرینی که به دفتر آستان کمک می رسانند فیش غذای حرم مطهر به آنان تحویل داده خواهد شد .

 

وی با اشاره به تعطیلی روند نام نویسی به عنوان خادمیار رضوی در سامانه خادمیاری آستان قدس اشاره و اظهار کرد: علاقه مندان به خدمت در این حوزه می توانند به عنوان یاور رضوی در کنار دیگر خادمیاران افخاری حضرت رضا(ع) یاری رسان محرومین باشند.

 

 

علیزاده به استقبال کانون های محلی و تخصصی برای مشارکت در طرح یاوران رضوی اشاره کرد و افزود: افرادی که در کانون محلات و تخصصی فعالیت چشمگیری دارند به دفتر شهرستان معرفی تا مراحل جذب خادمیاری فراهم گردد.

 

 

«علی برزگر» مسئول جشنواره خدمت رضوی ساری ضمن تشریح اهداف سومین جشنواره خدمت رضوی، گفت: نحوه فعالیت جشنواره خدمت رضوی توسط خادمیاران در دفاتر و کانون های محلی و تخصصی مطلوب نیست.امید می رود کانون های محلی و تخصصی با ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره، نمایندگان شایسته ای برای دفتر خدمت رضوی ساری باشند.

 

«مصطفی افشین» مسئول فرهنگی دفتر خدمت رضوی شهرستان ساری نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد این کانون، یادآورشد: خادمیاران رضوی عضو این کانون نسبت به برپایی کلاس های تقویتی و جبرانی ویژه دانش آموزان و کلاس آموزش قرآن به صورت رایگان اهتمام ویژه دارند.

 

کد خبر 1120907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha