برای تحقق ارمان ها به برنامه ریزی دانش بنیان در فارس نیاز داریم

آیت الله دژکام گفت: برای مشخص شدن عوامل نرسیدن به آرمان ها به آسیب شناسی نیاز داریم و یکی از مشکلات نرسیدن به این اهداف، این است که بر پایه دانش در استان برنامه ریزی نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (شنبه 6 آذر) در جلسه مجمع نمایندگان استان فارس گفت: امیدواریم این جلسات شروع خوبی برای مسائل استان و موضوع بودجه فارس باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افزود: برای مشخص شدن عوامل نرسیدن به آرمان ها به آسیب شناسی نیاز داریم و یکی از مشکلات نرسیدن به این اهداف، این است که بر پایه دانش برنامه ریزی نمی کنیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب مکرر می فرمایند، کار باید دانش بنیان باشد و خواسته ها باید دانش بنیان ارائه شود و 400 سال پیش شیخ بهایی که مهندس بوده با حساب و کتاب دقیق و عادلانه آب زاینده رود را قسمت کرده اما امروز جواب نمی دهد چون یک سری عوامل تاثیرگذار جدید پیدا شده و امروز باید روی حساب علمی مقایسه شود و تقسیم جدید ارائه دهیم تا سال ها استفاده شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: برای اینکه امروز موفق شویم نیز راه کارها نباید مناسب دوره کاری و مسئولیت خودتان باشد بلکه راهکار باید تا سال ها جواب دهد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به آرمان ها به اتحاد نیاز است و باید از تفرقه پرهیز شود و الحمدالله در جمع جدید دوستان مجلس این احساس است که بیشتر نمایندگان محترم استان از روحیه همکاری و همراه بودن برخوردارند و بعد از روی کار آمدن دولت جدید هم مجلس و دولت تعامل خوبی را نشان می دهند و باید این را حفظ کنیم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: قشرهای تاثیرگذاری مانند روحانیت باید به نحوی همراهیشان با حرکت استان تامین شود و انسجام در اساتید حوزه و دانشگاه تقویت شود.

وی افزود: مرحوم علامه «طباطبایی» در تفسیر «المیزان» گفته است یکی از رازهای پیشرفت اروپا این است که در اروپا منافع ملی بر منافع شخصی مقدم شده و تقوا همین است که خودخواهی نکنیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: امیدواریم خدا توفیق دهد تا چهار سال آینده شاهد یک حرکت معنا دار ئر فارس باشیم و تا به امروز، کار بوده اما هر کس در وادی خودش فعالیت کرده و اگر همین روند را ادامه دهیم اوضاع در آینده نیز همین خواهد بود.

کد خبر 1120927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha