نخبه پروری و پویایی از ماموریت های مدیریت شهری است

ذاکری هرندی با اشاره به وظایف مدیریت شهری برای ایجاد یک شهر مناسب برای زندگی گفت: نخبه پروری و پویایی از ماموریت های مدیریت شهری برای رسیدن به این چنین نقطه ایده آل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی اصغر ذاکری هرندی« در مراسم تکریم و معارفه شهردار تیران به وظایف شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها اشاره کرد و اظهارداشت: کیفیت زندگی مردم در هر منطقه جز ضرورت ها است که مسئولان محلی نقش مهمی در دستیابی به آن دارند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان افزود: نخبه پروری و پویایی از ماموریت های مدیریت شهری برای برای ایجاد یک شهر مناسب برای زندگی است.

 

وی ادامه داد: عملکرد شهرداری باید به گونه ای باشد که پویایی در شهر ایجاد و مانع از افسردگی بشود که در چنین وضعی امیدواری افزایش و مهاجرت به آن خطه رونق خواهد یافت.

ذاکری هرندی با اشاره به رصد فعالیت های مدیران شهری خاطرنشان کرد: افزایش رضایتمندی مردم، احساس خوب زندگی، نگاه کامل به درآمد پایدار، تحول اقتصادی و مهاجرت پذیری از مولفه های یک شهرداری موفق است.

 

وی اضافه کرد: توجه به توسعه همه جانبه و دوری از توجه صرف به مسائل عمرانی در تحقق شهری با ظرفیت بالا در زندگی مهم بوده و نباید از آن غافل بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان توجه به محیط زیست و حمل و نقل عمومی و نیازهای فرهنگی را ضرورت های یک شهر بیان کرد.

 

*نقش تصمیم گیری شورای شهر

 

وی به ماموریت و وظایف شوراهای اسلامی شهر اشاره کرد و اظهارداشت: اعضای این نهاد مدنی باید در کنار مدیریت شهری زمینه توسعه را بیشتر از گذشته فراهم سازند.

ذاکری فکر و تصمیم کوتاه و کوچک را به ضرر شهر دانست و تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید نگاله بلندی برای هر منطقه داشته باشند و کارهای کوچک و زودبازده را دنبال نکنند.

 

به اعتقادی وی، کارهای کوچک به ظاهر برای مردم قابل مشاهده ولی فکرهای بزرگ در طول سال های دیگر نتیجه می دهد و آنگاه شهروندان به ابعاد مختلف اندیشه آنان پی می برند.

ذاکری هرندی، همچنین به تلاش اعضای شورای اسلامی برای ایجاد هم افزایی بین نهادهای اداری اشاره کرد و اذعان داشت: فرصت سازی برای همکاری بین بخشی و ایجاد فرصت مشارکت بخش خصوصی به آبادانی منجر خواهد شد.

کد خبر 1120929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha