وظیفه اصلی ائمه جمعه اعتلای معنوی و اخلاقی مردم است

آیت الله عابدینی گفت: وظیفه اصلی ما ائمه جمعه که در سنگر و قرارگاه نماز جمعه قرار داریم، اعتلای معنوی، فرهنگی، اخلاقی و انقلابی مردم است و به صورت کلی اقامه دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست ماهانه ائمه جمعه که با حضور استاندار برگزار شد، بیان کرد: حضور شما(استاندار قزوین) را در این نشست را قدر می نهیم و دغدغه های شما نشان می دهد با همه وجود درگیر با مسائل استان هستید که امیدآفرین است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: وظیفه اصلی ما ائمه جمعه که در سنگر و قرارگاه نماز جمعه قرار داریم، اعتلای معنوی، فرهنگی، اخلاقی و انقلابی مردم است و به صورت کلی اقامه دین است.

 

وی افزود: رسالت اصلی شما بزرگواران، رفاه، معیشت، اشتغال، امنیت، تولید، فرهنگ، فسادستیزی و عدالت محوری است و اینها نمی شود الا اینکه هم ‌افزایانه به میدان بیاییم.

 

آیت الله عابدینی کرد: یکی از وظایف مهمی که در نماز جمعه باید به خودمان و مردم توصیه کنیم، موضوع تقواست و خدا در قرآن 80 بار فرمان به تقوا داده است که به ندرت تقوای فردی آمده و عمده آنها دستور به تقوای جمعی است.

 

وی اضافه کرد: این معنایش این است که حقیقت تقوا را بدون حرکت جمعی نمی توان تحقق بخشید و همه این دغدغه هایی که ائمه جمعه، استاندار و مسئولان استان دارند، به معنای تلاش برای اجرای تقواست و آن جایی که می گوییم فساد یعنی پرهیز از بدی، آن جایی که حرف از اشتغال و معیشت می زنیم یعنی اقدام کردن و کفه سنگین تقوا بر اقدامات استوار است و کفه سبک آن پرهیز است و ترس و پرهیز حاشیه تقواست.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اساس تقوا بر این است که انسان هایی را بپروراند که عقل دانا و اراده قوی و توانا داشته باشند و انسان هم بر این 2 عنصر است و اگر عقل دانا و اراده توانا شود، همه چیز درست می شود.

 

وی تأکید کرد: نگاه ما این است که دولتی که سر کار آمده، دولت تقوا، عقل، اندیشه، صداقت و ایمان و هم دارای اراده جدی است و از طلیعه دولت شاهدیم بسیاری از مشکلات در حال شناسایی و حل شدن است.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: در انتخاب افراد، گنجینه ارزشمند تجربه، صداقت و پای کاری آحاد مردم استان قزوین را قدر بدانید و در این خصوص ائمه جمعه می خواهند برای شما برادری کنند تا اصلاح امور برای شما به سهولت انجام شود تا برای مردمی که بسیار ناراحتی و سختی کشیدند، برادری کنیم تا مشکلات از پیش روی مردم برداشته شود.

 

کد خبر 1120976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha