۴۷ هزار تن محصولات آبزی‌پروری در گیلان تولید می‌شود

تقی نصیری گفت: از آغاز برداشت ماهیان گرم آبی در گیلان خبر داد و گفت: سالانه ۴۷ هزار و ۱۲۶ تن محصولات آبزی‌پروری در گیلان تولید می‌شود.

«حمیدرضا تقی نصیری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت اظهار داشت: مجموع محصولات شیلاتی که در گیلان تولید می‌شود بر اساس آمار و عملکرد سال گذشته 58 هزار و 400 تن است.

 

معاون آبزی‌پروری شیلات استان گیلان عنوان کرد: از مجموع محصولات شیلاتی تولید شده در گیلان 80 درصد به محصولات آبزی‌پروری و 20 درصد به فعالیت‌های صید و صیادی و استحصال از منابع آب‌های دریایی اختصاص دارد.

 

تقی نصیری تصریح کرد: از مجموع 47 هزار و 126 تن تولیدی که در حوزه آبزی‌پروری گیلان انجام می‌شود نزدیک به 97 درصدش یعنی حدود 41 هزار و 608 تن آن در حوزه پرورش ماهیان گرمابی است که از سطح پنج هزار 300 واحد مزرعه با مساحت 10 هزار و 700 هکتار برداشت می‌شود.

 

وی اذعان کرد: ارزش ریالی ماهیان گرمابی که در مزارع گیلان تولید می‌شود معادل هزار و 100 میلیارد تومان برآورد می‌‌شود و رایج‌ترین انواع آن هم در استان عمدتا گروه کپور ماهیان چینی است که شامل از چهار گونه کپور نقره‌ای یا فیتوفاک، کپور سرگنده یا بیگ‌هد، کپور علف‌خوار به نام آمور و کپور معمولی می‌باشد.

 

معاون آبزی‌پروری شیلات استان گیلان ابراز داشت: هشت درصد رقم تولیدی گیلان در بخش آبزی‌پروری مربوط به پرورش ماهیان سردابی و نزدیک به دو درصدش هم به حوزه پرورش ماهیان خاویاری و دو درصد هم به پرورش در آب‌های طبیعی اختصاص دارد.

 

تقی با بیان اینکه گیلان پس از استان‌های خوزستان و مازندران سومین استان تولید کننده ماهیان گرمابی در کشور محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: سهم استان گیلان از مجموع تولیدی که سالانه در بخش ماهیان گرمابی کشور انجام می‌گردد حدودا 19 درصد برآورد می‌شود.


 

کد خبر 1121006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha