فعالیت گروه‌های جهادی تبلیغ عملی آرمان‌های انقلاب است

آیت الله عبادی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های جهادی تبلیغ عملی آرمان‌های انقلاب است که دسیسه‌های تبلیغاتی دشمن را خنثی می‌کنند، گفت: ایثارها و خدمات جهادگران و کارهای مومنانه صحنه‌های میدانی را منعکس می‌کند که برای نسل آینده راهگشاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۷ آذر) در مراسم شکوه هجرت و تجلیل از فعالان جهادی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی مسائل هست که با اعداد و ارقام می‌شود نوشت و گزارش داد اما بعضی امور هست که از عهده اعداد و ارقام بر نمی‌آید و نمی توان آن را تبیین کرد و جهت آن هم بُعد معنوی قضیه است که در اختیار ما نیست، چون کار خداست و کارهایی که خدایی باشد، حسابش با خداست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به جهادگران بسیجی گفت: خداوند را شاکریم از توفیقی که شما و امثال شما پیدا کردید و هم برای شما دعا می‌کنیم چون این کار بزرگی است.

 

وی ادامه داد: برای خداوند عالم که مشکلی نداشت که همین طور که باقی مخلوقات را به گونه‌ای آفریده که بدون نیاز به دیگران، نیاز خود را رفع می‌کند، برای انسان هم همین شرایط بود اما این شرایط برای انسان وجود ندارد و حتما حکمتی داشته است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: ظاهر قضیه را که می‌بینیم می‌گویم انسان‌ها دو طبقه هستند، افراد نیازمند و افراد برآورنده نیاز دیگران؛ این برداشت ماست اما واقع مطلب این است که دو نوع نیاز است که یک نیاز مادی آن انسان فقیر و محتاج دارد، اما بزرگتر از آن انسان یک نیاز معنوی دارد و انسانی که کمک می‌کند به این مهم نیاز دارد.

 


به گفته وی خداوند ما را انسان و دارای وجدان آفریده و از بهترین لذات و اجرش در دنیا و آخرت این است که از خود بگذرد و دیگران را بر خود ترجیح دهد و این یک نیاز است، خداوند نیاز مسکین را به وسیله شما برمی آورد و نیاز شما را در وصول به کمال به وسلیه نیازمند برآورده می‌کند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسئله صدقه و کمک به نیازمند دارای یک آثار وضعی است اما آثار دیگری هم دارد، تأکید کرد: کاری که امروز جهادگران بسیجی در صحنه‌های مختلف انجام می‌دهند تنها یک زاویه ندارد که تنها نیاز یک شخص برآورده شود بلکه این یک زاویه است و خداوند می‌داند که اجر کارهای شما برای مردم نیازمند و لبخندی که بر لب آنها می‌نشیند جزء خداوند کسی نمی‌تواند حساب کند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اکنون مسئله جهاد در مقابل تهاجم دشمن مطرح است، تصریح کرد: کار جهادی یک امر خیر است که ام الخیرات است.

 

وی بیان کرد: کار جهادگران یک کار الهی، دینی، اخلاقی و اجتماعی است که در مقابل تهاجم های تبلیغاتی دشمن است لذا باید با جهاد در راه خدا و حضور فعال در صحنه نگذارید دشمن کارش را پیش ببرد.
 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه گروه‌های جهادی با فعالیت‌های خود در حقیقت تبلیغ عملی آرمان‌های انقلاب را کرده و دسیسه‌های تبلیغاتی دشمن را خنثی می‌کنند، خاطر نشان کرد: ایثارها و خدمات جهادگران و کارهای مومنانه در تاریخ می‌ماند و صحنه‌های میدانی را منعکس می‌کند که برای نسل آینده هم راهگشاست.
 

 

گفتنی است؛ در همایش شکوه هجرت از ۶۶ فعال جهادی در خراسان جنوبی تقدیر شد.

کد خبر 1121108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha