کشف یک کانسار جدید طلا در محدوده شهرستان میرجاوه

معاون سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: براساس مطالعات اکتشافی انجام شده در محدوده کوه بی بی مه در منطقه جنوب شرق زاهدان در محدوده شهرستان میرجاوه یک کانسار جدید با ذخیره ۶ میلیون و ۲۴۲ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۱/۰۶ گرم در تن کشف شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «محمود رضا رحمتیان» اظهار داشت: این ذخیره شامل دو بخش اکسیدی و سولفیدی بوده که میزان ذخیره سولفیدی کانسار ۵ میلیون و ۹۶۲ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱/۰۶ گرم در تن و بخش اکسیدی به میزان ۲۸۰ هزار تن کانسنگ با عیار متوسط ۱/۲۱ گرم در تن است.

 

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: میزان سرمایه گذاری شرکت زنوبر ایرانیان در محدوده کانسار طلای بی بی مه، ۱۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۲۵ نفر بوده و پیش بینی می شود در صورت انجام مطالعات اکتشافی تکمیلی، ذخیره مذکور افزایش یابد.

 

رحمتیان بیان کرد: مطالعات اوليه  مکان یابی برای احداث محل کارخانه فرآوری طلا و ارزیابی زیست محیطی توسط شرکت مذکور در حال انجام است.

 

گفتنی است کانسنگ طلا، سنگی حاوی ماده معدنی با ذرات ریز طلا است که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نبوده و زمانی که میزان آن به یک يا نيم گرم در هر تن برسد، با احداث کارخانه فرآوری قابلیت بهره‌برداری دارد.

کد خبر 1121159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha