پرداخت صدقه از طریق کد «کیو آر» در استان زنجان فراهم شد

به گفته صفری، به منظور بهره‌گیری از شیوه‌های نوین الکترونیکی بیش از ۱۲۸ هزار برچسب کد «کیو آرQR » تهیه و در بین مشترکان صنادیق صدقات توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کمیته امداد استان زنجان استفاده از شیوه‌های نوین  در بستر الکترونیکی به‌ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی را در دستور کار خود قرار داده و  برچسب‌های QRرا بر روی صندوق‌های صدقات خانگی، اماکن و معابر نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم‌شده است.

 

هدایت صفری با اشاره به اینکه بیش از 128هزار برچسب کد QR طراحی و چاپ‌شده است گفت: توزیع و نصب این برچسب‌ها در استان آغازشده و تا پایان سال جاری بر روی تمامی  صنادیق صدقات مشترکان ،معابر عمومی و اماکن نصب می شودکه یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های آن ذخیره اطلاعات تماس پرداخت‌کنندگان صدقات است.

 

وی کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را مزیت‌های پرداخت صدقه از طریق «QR» برشمرد و افزود: مردم مؤمن و نیکوکار استان زنجان  می‌توانند با نصب اسکنر «QR» در تلفن همراه هوشمند خود به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکان صدقات شوند و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر اقدام کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان تأکید کرد: با نصب این برچسب‌ها هم استانی‌های عزیز  می‌توانند کلیه مساعدت‌های خود را طریق اسکن «QR» نصب‌شده بر روی صندوق‌ها های صدقات خانگی و اماکن عمومی، و همچنین در بانک‌ها، راه‌آهن، فروشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها و سطح شهر پرداخت کنند.

 

صفری گفت: پرداخت الکترونیکی از طریق سامانه (ussd) از دیگر روش‌های پرداخت صدقه است که این سامانه توسط سیستم‌های اندروید (گوشی‌های هوشمند) قابل‌استفاده بوده؛ و بر روی تمام سیم‌کارت‌های (دائمی و اعتباری) فعال است و کافی است نیکوکاران بر روی گوشی خود کد دستوری# ۰24* ۸۸۷۷*را شماره‌گیری کرده  همچنین تلفن نیکوکاری  33116 نیز برای واریز کمک‌های مردمی ازجمله صدقات در نظر گرفته‌شده است.

          

کد خبر 1121213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha