۲۵ درصد دانش آموزان در قزوین دچار چاقی و اضافه وزن هستند

اصغری با اشاره به سنجش وزن دانش آموزان گفت: در این سنجش وزن و چاقی، ۲۹ درصد دانش آموزان دچار چاقی بودند و پیمایش دوم نشان داد که با توجه به مداخلات در این حوزه توانستیم چهار درصد موثر واقع شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «حسنعلی اصغری» در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (یکشنبه ۷ آذر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین در سال گذشته به عنوان شورای آموزش و پرورش برتر در کشور انتخاب شد و عللی که باعث شد آموزش و پرورش استان انتخاب شود چند اقدام مهم و ارزشمندی بود که در سال گذشته تدبیر شد.

 

مدیرکل آموزش پرورش استان قزوین ادامه داد: سال گذشته کمیته اقتصادی ذیل شورای آموزش و پرورش را تشکیل دادیم و در این کمیته در خصوص مشکلات آموزش و پرورش در حوزه مسائل عمرانی و اقتصادی نظیر کاربری ها تصمیم های خوبی گرفته شد و یکی از تصمیم ها در خصوص  ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضاهایی بود که قابلیت تغییر کاربری داشتند.

 

وی عنوان کرد: همچنین تعاملات خوبی بین دستگاه های مختلف را داشتیم که این تعاملات باعث اخذ تصمیم های درست و جدی در شورای آموزش و پرورش شد که نتایج خوبی را به دنبال داشت.

 

اصغری افزود: از دیگر تصمیم هایی که در شورای آموزش و پرورش گرفته شد تشکیل هنرستان هنرهای زیبا و توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش بود و اقدام دیگر در حوزه تأمین تجهیزات برای دانش آموزان در حوزه آموزش مجازی بود و برای این منظور طرح هدایت را اجرا کردیم.

 

وی اعلام کرد: در استان قزوین ۲۳ هزار و ۶۵۰ نفر دانش آموز داشتیم که فاقد ابزار مناسب برای آموزش های مجازی بودند که به همت نهادهای حمایتی و مداخله جدی خیران امروز این عدد به کمتر از ۴ هزار نفر از دانش آموزان رسیده است.

 

مدیرکل آموزش پرورش استان قزوین گفت: اجرای پروژه ای در خصوص سنجش وزن و چاقی دانش آموزان از دیگر اقدامات بودکه ۲۹ درصد دانش آموزان دچار چاقی بودند و کرونا هم به این موضوع دامن زده است و پیمایش دوم نشان داد که با توجه به مداخلات در این حوزه توانستیم چهار درصد موثر واقع شویم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) اظهار کرد: نماد دارای سه مرحله بوده و شامل نظام ارتقایی، مراقبتی و حمایتی است و در این حوزه آسیب های اولویت دار در حوزه های دانش آموزی شناسایی شده است.

 

اصغری خاطر نشان کرد: در بحث آسیب های اجتماعی با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد منتظر همراهی های بیش از پیش دستگاه های مختلف هستیم و با توجه به گستردگی کار مشارکت دستگاه های اجرایی ضروری است.

 

کد خبر 1121216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha