امروز به برکت شهدای نیروی دریایی شاهد اقتدار ایران در تمام آبهای دنیا هستیم

موحدیان گفت: امروز به برکت همین شهدای نیروی دریایی، شاهد اقتدار ایران نه تنها در خلیج فارس و دریای عمان، بلکه در تمام آب‌های دنیا هستیم و نیروهای جان‌ برکف دریایی ما ماموریت انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن موحدیان» امروز(۷ آذر) در چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر به تشریح مناسبت‌های هفته جاری پرداخت و با گرامیداشت ۷ آذرماه، روز نیروی دریایی، اظهارکرد: نیروی دریایی، نیرویی است که کمتر از آن یاد می‌شود چراکه اکثرا در نوارهای دریایی و استان‌های حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و یا دریای خزر هستند، این عزیزان، حماسه‌های بزرگی در جنگ آفریدند و موجب اعتلاء ایران زمین شدند.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه ۷ آذرماه، سالروز عملیات غرورآفرین مروارید و این حماسه ماندگار در تاریخ است، افزود: در چنین روزی، ناوچه موشک‌انداز پیکان متاسفانه توسط متجاوزان عراق و حزب بعث غرق شد و تعدادی از دلاورمردان کشورمان در دریای عمان به شهادت رسیدند.

 

موحدیان خاطرنشان کرد: امروز به برکت همین شهدای نیروی دریایی، شاهد اقتدار ایران نه تنها در خلیج فارس و دریای عمان، بلکه در تمام آب‌های دنیا هستیم و نیروهای جان‌برکف دریایی ما ماموریت انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به دوری از خانواده که سربازان و نام‌آوران نیروی دریایی به واسطه رسالت کاری خود تحمل می‌کنند، گفت: برماست که از خانواده‌های این عزیزان نیز تقدیر و تشکر داشته باشیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد به روز بزرگداشت شیخ مفید، عالم برجسته شیعیان پرداخت و افزود: این عالم وارسته مورد احترام تمام مسلمانان اعم از شیعیان و اهل تسنن و از چهره‌های ماندگار تاریخ تشیع است که از مقامی رفیع برخوردار بوده و ارزش و احترام خاصی را برای ایشان قائل هستیم.

 

موحدیان با بیان اینکه مرحوم مدرس نه اهل مرعوب شدن بود و نه اهل تطمیع، گفت: یکی از خصوصیات دیگر این روحانی فرهیخته، فریب نخوردن ایشان بود؛ امیدواریم ما هم به‌عنوان اعضای شورای شهر، رویه مرحوم مدرس را ادامه دهیم و کارها را با شجاعت و روحیه جهادی دنبال کنیم.

 

وی با اشاره به مانور سراسری ایمنی که فردا برگزار خواهد شد، اظهارکرد: موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و استحکام بنا، به‌ویژه ساختمان‌های عمومی همچون بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری و مساجد، مقوله‌ بسیار مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد؛ این مهم در مساجد رنگ‌وبوی جدی‌‎تری به خود می‌گیرد چراکه مقررات ساختمان در آنها لحاظ نشده است.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، در بحث ایمنی و زلزله حرف‌های زیادی دارد و اقدامات مختلفی را باید انجام دهد. ۱۲ آذرماه، روز جهانی معلولین دیگر مناسبتی بود که رئیس شورای شهر در این جلسه به آن پرداخت و تصریح کرد: معلولان و کم‌توانان اقلیت جامعه هستند ولی حقوقی دارند که باید مورد توجه همه ما باشد.

 

موحدیان با بیان اینکه معلولان و کم‌توانان باید بتوانند در شهر به راحتی تردد و از امکانات و زیرساخت‌ها بهره‌مند شوند، گفت: خوشبختانه تاکنون کارهای خوبی آغاز شده و امیدواریم بتوانیم گام‌های سازنده‌ای را برای این عزیزان برداریم و به حقوق حقه خود برسند.

کد خبر 1121241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha