افزایش گلدهی زعفران در خیر استهبان با اجرای طرح تحقیقاتی

پور رضایی گفت: نتایج طرح تحقیقاتی سایت الگویی مزرعه زعفران در خیر موجب افزایش میزان گلدهی زعفران در خیر استهبان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسلم پور رضایی»، امروز (یکشنبه 7 آذر) از افزایش میزان گلدهی زعفران در خیر استهبان خبر داد و به خبرنگاران گفت: نتایج طرح تحقیقاتی سایت الگویی مزرعه زعفران در خیر موجب افزایش میزان گلدهی زعفران در خیر استهبان شده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی خیر افزود: این سایت الگویی در 2 مزرعه همجوار در 2 سال گذشته ایجاد شده است که با کود پتاس، اوره و آبیاری بارانی تغذیه شده اند و یکی از آنها با کودهای ریز مغذی پس از برداشت محصول در بهمن و بر اساس آزمون خاک تغذیه شد که باعث افزایش چشمگیر میزان گلدهی محصول زعفران شد.

وی اضافه کرد: برای افزایش محصول دهی زعفران به تغذیه پیاز زعفران در مراحل مختلف تولید و توجه به کمبودهای خاک باید توجه ویژه شود و حفظ رطوبت خاک تا پایان فصل تغذیه پیاز زعفران و شروع دوره استراحت پیاز ضرورت دارد.

پور رضایی تاکید کرد: زعفران نیاز به آبیاری تابستانه ندارد و باعث بیرون آمدن همزمان برگ و گلدهی می شود و طرح مذکور توسط «فاطمه اسکروچی»، کارشناس مرکز جهاد کشاورزی خیر اجرا شد که با هدف مدیریت تغذیه زعفران بر اساس نتایج آزمون خاک در افزایش گلدهی زعفران انجم شد.

کد خبر 1121249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha