۴۵۰۰ نفر عضو جامعه معلولان خراسان رضوی هستند

ایمانی راد با بیان اینکه این تشکل و سازمان مردم‌ نهاد از سال ۵۶ فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر ۴۵۰۰ نفر عضو دارد، گفت: در طول سالهای اخیر سعی کرده‌ایم که مدافع حقوق این عزیزان باشیم و تا حدودی هم موفق بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد ایمانی‌ راد» امروز(۷ آذر) در چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با بیان اینکه این تشکل و سازمان مردم‌نهاد، از سال ۵۶ فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر ۴۵۰۰ نفر عضو دارد، اظهارکرد: در طول سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم که مدافع حقوق این عزیزان باشیم؛ تاحدودی موفق بوده‌ایم و مطالبه‌گری ما اتفاقات خوبی را رقم زده است.

 

مدیرعامل جامعه معلولان خراسان رضوی با بیان اینکه معلولان و توانیابان با مشکلات متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که یکی از آنها، دسترسی‌پذیری و ایجاد فرصت دسترسی به همه اماکن و فضاهای شهری است، گفت: امروزه، دسترسی‌پذیری به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت در شهرها تعریف شده است.

 

ایمانی‌ راد افزود: علیرغم تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، در شهر ما همچنان مشکلات متعددی پیش روی معلولان و توانیابان است؛ البته با پیگیری‌های صورت گرفته، چندین سال در بحث مناسب‌سازی، در کشور اول شدیم، فرصت ۴ ساله پیش‌روی شورای ششم فرصت مغتنمی است که باید پیگیر آن باشیم و با سربلندی بتوانیم برای توانیابان و آینده خود گام‌های اثرگذاری برداریم.

 

ایمانی‌راد در این جلسه خواستار تصویب لایحه حمایتی از افراد دارای معلولیت شد و گفت: مناسب‌سازی بناها و ساختمان‌های عمومی یک قانون است ولی در برخی موارد شاهد این هستیم که مناسب‌سازی صرفا برای رفع تکلیف است.

 

مدیرعامل جامعه معلولان خراسان رضوی با بیان اینکه شهرداری به‌ عنوان یکی از موثرترین مجموعه‌ها برای فرهنگسازی در شهر شناخته می‌شود، افزود: انتظار ما از مدیریت شهری، فرهنگسازی در بحث معلولان و توانیابان است؛ این مهم نباید صرفا به یک روز و هفته مشخص محدود شود.

 

وی توجه، احیاء و اجراء مصوبات و بخش‌نامه‌های مربوط به توانیابان و معلولان که مغفول مانده و اجرایی نشده را دیگر موضوعی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1121272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha