وضعیت کرونایی قم شکننده است/۱۵۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری هستند

قدیر گفت: وضعیت حال حاضر استان بسیار شکننده است و با توجه به سویه جدید کرونا و عدم واکسیناسیون عده‌ای در استان، قم کاندیدای اصلی این موج خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا قدیر» امروز (یکشنبه 7 آذر) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کووید۱۹ در قم گفت: در 24 ساعت گذشته 34 نفر با علائم کرونا به بیمارستان‌های قم مراجعه کردند که 24 نفر آن‌ها نیاز به بستری داشتند.
 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 23 نفر از کل بیماران بستری با تشخیص پزشکان نیز مرخص شده و ادامه روند درمان آن‌ها در منزل خواهد بود.
 

وی گفت: متأسفانه یک نفر از همشهریان قمی که تست کرونا وی مثبت بود جان خود را از دست داد و ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان، از همشهریان عزیز تقاضا می‌کنیم همچنان مسائل بهداشتی را رعایت کنند.


قدیر گفت: نباید تصور کنیم حال که وضعیت کرونایی قم به رنگ آبی درآمده است، پس مشکلات کرونایی برطرف شده و نباید دستورات بهداشتی را رعایت کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت حال حاضر استان بسیار شکننده است و با توجه به سویه جدید کرونا و عدم واکسیناسیون عده‌ای در استان، قم کاندیدای اصلی این موج خواهد بود.


وی در خصوص بیماران بستری در بیمارستان‌ها گفت: در حال حاضر 151 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال 34 نفر آن‌ها وخیم گزارش‌شده است.


قدیر گفت: در حوزه بهداشت نیز، روز گذشته 195 تست کرونا از افراد علامت‌دار گرفته‌شده است و پاسخ 26 تست که مثبت بود نیز، به همشهریان اعلام‌شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه متأسفانه در زمینه واکسن قم، همچنان جزو استان‌های آخر است گفت: در حال حاضر یک‌میلیون و 331 هزار و 953 دوز واکسن به همشهریان تزریق‌شده است که انتظار داریم، حدود 30 درصد از مردم که همچنان مراجعه نکرده‌اند، هر چه سریع‌تر مراجعه و شاهد افزایش میزان واکسیناسیون در قم باشیم.

کد خبر 1121298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha