هنرمند متعهد انقلابی برای رساندن پیام انقلاب از زبان هنر استفاده می‌ کند

سهرابی گفت: رسالت انقلاب اسلامی، جهانی تعریف شده، هنرمند متعهد نیز باید جهانی عمل کند و هنرمند متعهد انقلابی برای رساندن پیام آزادی‌ خواهی، توحید و مقابله با شیطان از زبان هنر استفاده می‌ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سیدتقی سهرابی»، امروز (یکشنبه 7 آذر) در مراسم اختتامیه همزمان سه جشنواره دفاع مقدس شامل پنجمین جشنواره ملی «فانوس»، چهارمین جشنواره استانی «ترنم فتح» و سومین جشنواره استانی تئاتر «سنگر» که در تالار همایش های شهر شورای شهر شیراز برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، چراغی است که می ‌تواند مسیر را روشن کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس افزود: بیانیه گام دوم انقلاب، ورود به مرحله دوم خودسازی، جامعه ‌پردازی و تمدن‌ سازی است و وظیفه هنرمند متعهد در این مرحله باید با ابزار هنر صدای انقلاب را به تمام نقاط جهان برساند.

وی اضافه کرد: هنرمند متعهد برای تولید پیام متعالی در قالب هنر باید رسالت هنر خود را بشناسد و از جامعه با ابزار هنر مطالبه کند و هنرمند متعهد در قبال جامعه خود بی ‌تفاوت نیست که این از آموزه ‌های قرآن و دین اسلام است.

سهرابی با اشاره به نقش هنرمند در بحث جامعه ‌پردازی گفت: هنرمند در این خصوص باید جامعه خود را بشناسد و زیبایی‌ های انقلاب را به نحو مطلوب بیان کند تا در مقابل هجمه‌ های فراوان و دسیسه‌ های رسانه ‌ای با ابزار هنر ظرفیت‌های خود را بیان کند.

وی ادامه داد: شهید «آوینی»، نمونه هنرمند متعهد است که هدف خود را پیدا کرد و هنرمند کسی است که صیقل‌ دهنده اسلام ناب است و در مقابله با ستمگران و زورگویان لحظه‌ ای از پا نمی ‌نشیند.

سهرابی تصریح کرد: انقلاب ما تنها انقلابی است که رسالت و مسئولیت آن به صورت جهانی تعریف شده و هنرمند متعهد نیز باید جهانی عمل کند زیرا هنر زبان مشترک تمامی انسان ‌هاست و هنرمند متعهد انقلابی برای رساندن پیام آزادی‌ خواهی، توحید و مقابله با شیطان از زبان هنر استفاده می‌ کند.

کد خبر 1121317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha