ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی در ۵۴ شهر گیلان

پدرام از ساخت ۲۸ هزار واحد مسکونی در سطح ۵۴ شهر گیلان در قالب طرح اقدام ملی خبر داد و گفت: تا به امروز ۴۰ هزار و ۹۰۶ نفر در گیلان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ماکان پدرام» عصر امروز (یکشنبه، 7 آذر) در  جلسه شورای مسکن گیلان که به ریاست اسدالله  عباسی استاندار گیلان برگزار شد اظهار داشت: تعهد اداره کل راه و شهرسازی گیلان در طرح اقدام ملی مسکن ساخت 28 هزار واحد مسکونی در سطح 54 شهر است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تا به امروز 40 هزار و 906 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند پایان مهلت ثبت نام را تا 15 آذر اعلام کرد و افزود: این قابلیت وجود دارد که بعد از 15 آذر مجددا سایت باز و آماده ثبت نام شود تا مردم بتوانند از امکاناتی که دولت برای خانه دار کردنشان فراهم کرده استفاده نمایند.

 

پدرام از تلاش راه و شهرسازی گیلان برای تامین زمین پروژه‌های ساخت مسکن و حل مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد سخن گفت و ابراز داشت: در حوزه طرح جهش تولید مسکن برای تقریبا هشت هزار واحد مشاور مشخص و طرح‌هایش آماده شده است. بنابراین فراخوان پیمانکاران آن‌ها هم به زودی انجام خواهد شد.

 

وی گزارشی از پروژه‌های در حال اجرای راه و شهرسازی گیلان ارائه داد و تصریح کرد: پروژه 96 واحده بندرانزلی، پروژه 110 واحدی انزلی، پروژه 16 هکتاری سفیدرود رشت، پروژه‌های 40 و 60 واحدی لنگرود، پروژه 99 واحدی رودسر از جمله طرح‌های در حال اجرای اداره کل راه و شهرسازی گیلان است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های ساخت مسکن مهر استان در قالب خود مالک در حال اجرا هستند اضافه کرد: پروژه انبوه‌سا‌زان فاز دوم مسکن مهر رشت با ظرفیت هزار واحد مسکونی، پروژه 110واحدی فومن و پروژه هزار و هشت واحدی منجیل از دیگر پروژه‌های در حال اجرا محسوب می‌شوند.

 

پدرام با بیان اینکه تاکنون برای معادل هفت هزار و 859 واحد در سطح 13 شهر استان گیلان تامین زمین صورت گرفته است ادامه داد: در حال حاضر برای پروژه‌های مسکن سازی 6 شهرستان استان گیلان با معضل نبود زمین مواجهیم که البته برای حل این مشکل رایزنی‌های گسترده‌ای را با دستگاه‌هایی نظیر جهاد کشاورزی، امور اراضی و بنیاد مسکن انجام دادیم.

 

وی قیمت تمام شده پروژه‌های جهش تولید مسکن را بر اساس دستورالعمل وزارت و راه و شهرسازی برای هر متر مربع 2 میلیون و 700 هزار تومان با 500 هزار تومان مازاد دانست و خاطرنشان کرد: البته با توجه به افزایش قیمت‌ها و نوساناتی که شاهد آن بودیم قیمت‌های اعلام شده تغییر و افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 1121328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha