تامین ٧٠٠ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی در گلستان

خسروی گفت: برای سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای احداث ۷ هزار واحد مسکونی روستایی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «داود خسروی» عصر امروز (یکشنبه ٧ آذر) در جمع خبرنگاران گفت: با ابلاغ تسهیلات قرض الحسنه١٠٠ میلیون تومان ساخت مسکن روستایی از دو ماه گذشته تا کنون ۵ هزار گلستانی برای دریافت این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گلستان افزود: از این تعداد دو هزار و ٢٠٠ نفر موفق به عقد قرارداد با بانک های عامل شده اند.

 

وی با بیان اینکه تسهیلات قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی بنیاد مسکن با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می شود، ادامه داد: پرداخت این تسهیلات فرصت خوبی برای احداث و نوسازی خانه های فرسوده روستایی است تا مالکان این واحدها در حوادث غیرمترقبه دچار خسارت‌های جانی و مالی نشوند. 

 

خسروی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم و کم دوام در استان وجود دارد.

 

وی گفت: تا کنون ۸۴ هزار واحد مسکونی مقاوم و ایمن در روستاهای استان احداث شده است و روند احداث تمامی خانه های احداثی توسط کارشناسان و ناظرین فنی روستایی بنیاد مسکن استان نظارت می شود.
 

خسروی با بیان اینکه برای سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای احداث ۷ هزار واحد مسکونی تامین شده است، افزود: با سهم آورده متقاضیان این مبلغ به یک هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان می رسد که موجب اشتغال و کمک به رونق تولید بویژه در بخش صنایع و مصالح ساختمانی در استان می شود.
 

کد خبر 1121336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha