نمایش همزاد بشر عقل‌ گراست

سهرابی گفت: نمایش همزاد بشر عقل‌ گراست و نشان این عقلانیت اگر همسویی بیشتری با ادبیات و فرهنگ ایران ‌زمین داشته باشد رنگ ایران به خود می گیرد و تا اوج قله‌ های افتخار بالا می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (یکشنبه 7 آذر) در آئین پایانی سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی فارس گفت: حکایت و داستان همواره حاوی درس های روشن برای آینده بشر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: حکایت هایی که مربوط به مکانی است و در مکانی دیگر تفسیر و بیان می ‌شود، نشانه‌ های بومی شدن را به تماشا خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: هنرمندان سرشار از ذوق انسانی می ‌توانند با بیرون کشیدن متن‌ ها و بازی فکر و اندیشه، آن را برای نسل‌ های آینده نمایان ‌تر جلوه دهند.

سهرابی تاکید کرد: نمایش همزاد بشر عقل‌ گراست و  نشان این عقلانیت اگر همسویی بیشتری با ادبیات و فرهنگ ایران ‌زمین داشته باشد رنگ ایران به خود می گیرد و تا اوج قله‌ های افتخار بالا می رود.

وی ادامه داد: در دست‌ مایه‌ هایی اصیل و ارزشمند ایران، ادبیات در قله ‌های فرهنگ معنوی استوار ایستاده و خوش درخشیده است و غفلت و ساده ‌انگاری در مورد ادبیات می ‌تواند تاثیر علم و اندیشه ایرانی را کمرنگ ‌تر کند.

سهرابی تصریح کرد: داستان ‌های ملی و حماسی و حکایت ‌ها و امثال نشان از تمدنی غنی و فرهنگی متعالی دارند و نباید در لابه ‌لای برگه‌ های کتاب در سکوت باشند و ادبیات حماسی و تعلیمی و غنایی و عرفانی و ... هر کدام سرشار از متن‌ هایی جذاب و در خور اندیشیدن و برای زمانه امروز معرفی کردن است.

وی ادامه داد: در سی و دومین دوره جشنواره تئاتر استانی فارس هنرمندان فاخر و توانا در برگزاری باشکوه ‌تر آن میدان داری کرده اند و امروز اگر نمایش و عرصه‌ نمایش بارقه ‌های اندیشه ادبیات ایرانی را با خود همراه و همسو نکند تا آن را به جهانیان و مردمان پاک ایران ‌زمین نشان ندهد، دست‌مایه ‌ای برای نسل‌های بعد نخواهد داشت.

خاطر نشان می شود، معاون اجرایی هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم از بازسازی یکی از تماشاخانه‌ های شیراز به کمک وزارت ارشاد خبر داد.

کد خبر 1121341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha