مشاوره حقوقی در مساجد اجرا می شود/ تلفن ۱۲۹ خدمات مشاور

وکیل صلواتی به خدمات مشاوره ای مرکز وکلا قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: طرح ارائه مشاوره حقوقی در مساجد با همکاری مرکز رسیدگی به این مراکز اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، وکیل «نرگس صلواتی« در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به خدمات مرکز وکلا قوه قضاییه در استان اشاره کرد و اظهارداشت: ارائه خدمات مشاوره رایگان در دادگستری ها، وکالت رایگان برای افراد نیازمند و اقشار آسیب پذیر و  مشاوره در مساجد از جمله خدمات این مرکز برای مردم است.

رئیس مرکز وکلا قوه قضاییه استان اصفهان افزود: طرح ارائه مشاوره حقوقی در مساجد با همکاری مرکز رسیدگی به این مراکز اجرا می شود و مباحث حقوقی بیان و آگاهی عمومی تقویت می شود.

 

وی با اشاره به آزمون جذب وکیل در این مرکز گفت: علاوه بر آزمون علمی بررسی صلاحیت فردی و عقیدتی افراد نیز بررسی می شود تا تعهد آنان نیز ارزیابی شود.

صلواتی ادامه داد: برای عضویت در کانون وکلا موضوعات صلاحیتی عقیدتی به عنوان مولفه های مهم ارائه پروانه وکالت نیست اما در مرکز وکلا قوه قضاییه این موضوع مهم است.

 

*تلفن 129 خدمات مشاور

 

وی با بیان اینکه هزار و 900 وکیل در این استان عضو مرکز هستند، تصریح کرد: بر اساس نوبت باید هر نفر یک روز در دادگستری ها حاضر شده و مشاوره ارائه می دهند.

رئیس مرکز وکلا قوه قضاییه استان اصفهان یادآورشد: 71 هزار مشاوره در یک سال گذشته توسط این تعداد وکیل به صورت رایگان به مردم داده شده است.

 

وی از راه اندازی تلفن 129 مشاوره حقوقی در دادگستری ها خبرداد و گفت: اعضا مرکز وکلا قوه قضاییه در دادگستری ها از طریق این خط نیز مشاوره ارائه می دهند.

صلواتی با بیان اینکه این خط امسال فعال شده، یادآورشد: در همین مدت 10هزار مشاوره تلفنی به مردم عرضه شده است.

 

کد خبر 1121374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha