قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۱۷ نفر افزایش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۱۷ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» امروز یکشنبه (7 آذر ماه) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: هم اکنون 172 بیمار در بیمارستان های استان بستری بوده که 74 نفر مبتلای قطعی و 16 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 82 هزار و 264 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

 

وی یادآور شد: از 437 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست می باشد حدود 24 درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، دنا و کهگیلویه هستند.

 

یزدان پناه افزود: سوش جدید ویروس کرونا (اميكرون ) با سرعت زيادي در حال انتشار است، این سویه مسری‌ترین ویروس شناخته شده است، به طوری که در کمترین زمان ممکن تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می‌تواند باعث ابتلا شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: احتمالا طي هفته هاي آينده اين ويروس به كشورمان خواهد رسيد، لذا خواهشمند است كساني كه اصلا واكسن نزده اند و يا دوزهاي واكسن را كامل نزده اند به مراكز واكسيناسيون مراجعه نمايند تا چنانچه مبتلا به كروناي آفريقايي شدند، شاهد مرگ و مير و عوارض احتمالي نشوند .

کد خبر 1121389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha