استاندارد دوگانه آمریکا در دفاع از آزادی های مذهبی / چگونه مساجد هند در سکوت تخریب می شوند؟

وزارت خارجه امریکا پاکستان را در لیست کشورهایی قرار داده است که آزادی مذهبی را سرکوب می کند و این در حالی است که واشنگتن در قبال کشتار مسلمانان و تخرب مساجد در هند سکوت کامل اختیار کرده است.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام :  کنفرانسی متشکل از علما و رهبران مذاهب مختلف، تصمیم وزارت خارجه آمریکا مبنی بر قرار دادن پاکستان در فهرست کشورهای مورد توجه ویژه برای سرکوب آزادی‌های مذهبی را به شدت ناعادلانه خواند و تاکید کرد که تمامی اقلیت‌های مذهبی در پاکستان بیش از هر کشور دیگری از امنیت برخوردار هستند و آزادند تا به اعتقادات خود عمل کنند.

این کنفرانس که به ریاست دستیار ویژه نخست وزیر در امور هماهنگی بین ادیان و خاورمیانه برگزار شد، همچنین هشدار داد که مسائل اجتماعی شخصی را نمی توان با آزار و اذیت مذهبی مرتبط کرد.

آنها تاکید کردند که قانون اساسی و قوانین پاکستان حقوق برابر برای همه ادیان را بدون تبعیض تضمین می کند. آنها ابراز نگرانی جدی کردند که بیش از 200 کلیسا توسط متعصبان هندو به آتش کشیده شد، بیش از 150 مسجد ویران شد و بیش از 50 رهبر مذهبی مسیحی در هند کشته شدند، اما عجیب است که واشنگتن آزار و اذیت اقلیت های مذهبی در هند را به طور کامل نادیده گرفت.

رهبران دینی هشدار دادند که نادیده گرفتن ظلم دولت هند به اقلیت های مذهبی و انجام تبلیغات دروغین علیه پاکستان بدون هیچ مدرکی به منزله ایجاد فضای خصمانه علیه پاکستان در جهان است. آنها ابراز اطمینان کردند که ایالات متحده در تلاش های خود شکست خواهد خورد.

همه رهبران مذهبی در این دیدار متفق القول بودند که در سطح مذهبی در پاکستان هیچ مشکلی بین مذاهب مختلف وجود ندارد، اما در برخی نقاط مشکلات اجتماعی و فردی یافت شد که باید با تسامح به آن پرداخت.

طاهر اشرفی بعداً در تشریح رسانه‌ها گفت: بیش از یک سال است که کمیته ویژه از سازمان‌ها و سازمان‌های غیردولتی که چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند دعوت می‌کند که واقعیت‌ها را بیاورند و برای حل همه مسائل با دولت صحبت کنند،اما هیچ یک از سازمان های غیردولتی مدرکی دال بر مشکلی که نشان داده بودند ارائه نکردند.

این در حالی است که کشته شدن مسلمانان و به آتش کشیدن مساجد در هند مورد بی توجهی کامل آمریکا قرار گرفته است.

هر زمان که یک ایدئولوژیِ نژادپرستانه مبتنی بر نفرت در هر جایی و هر کشوری ایجاد شود و رشد کند نتیجه ای جز خونریزی در پی نخواهد داشت و حالا ما شاهد ایدئولوژی الهام گرفته از نازی ها در هند هستیم که یک روز منجر به زیر پا گذاشتن حق مسلمانان در دادگاه عالی و روز دیگر منجر به به ریخته شدن خون مسلمانان و حمله به مقدسات آنها می شود.

 همین ایدئولوژی نژادپرستانه بود که منجر به رای دادگاه عالی هند علیه مسلمانان و مسجد بابری شد و در پی این رای بود که تحلیلگران هشدار دادند راه تعدی به مکان های مذهبی مسلمانان در آینده ای نزدیک باز می شود و دیگر علاوه بر مسلمانان، مساجد هند هم در امان نخواهند بود.

حالا مساجد هند جلوی چشم همگان در جهان به آتش کشیده می شود تا این پیام به همه دنیا برسد که مسلمانان و مساجد ناامن ترین دوره را در تاریخ این کشور سپری می کنند.

 وقتی دادگاه عالی هند حق مسلمانان این کشور برای بازسازی مسجد «بابری» را زیر پا گذاشت و به نفع هندوها برای ساخت معبد در زمین مورد مناقشه آنها با مسلمانان رای داد، پیش بینی می شد که راه برای هتک حرمت مساجد در این کشور هموارتر شود.

مسجد بابری که در قرن شانزدهم میلادی ساخته شده بود در سال 1992 به دست یک خرابکار هندو تخریب و بحث درباره این مسجد باعث مرگبارترین درگیری ها در هند شد  که در نهایت کشته شدن دو هزار نفر را که اکثر آنها مسلمان بودند، دراین کشور رقم زد.

پس از اعلام رای دادگاه عالی هند به نفع هندوها، بسیاری تلاش کردند تا بگویند که اتفاق خاصی علیه مسلمانان رخ نداده است و دادگاه هم با صدور رای دیگری مبنی بر واگذاری یک قطعه زمین به مسلمانان برای ساخت مسجد، درهای هر اعتراض را بست تا مسلمانان وادار به سکوت شوند.

اگرچه مناقشه های مربوط به مسجد بابری پس از تنش های بسیار در نهایت به خاموشی گرایید اما این مسئله کاملا واضح و مبرهن بود که سکوت مسلمانان در این زمینه نه تنها راه صلح آنها با هندوها را باز نخواهد کرد بلکه منجر به هموارتر شدن راه آنها برای هر گونه اقدامی علیه مساجد در این کشور خواهد شد.

همین طور هم شد؛ بار دیگر درگیری های فرقه ای میان هندوها و مسلمانان بر سر تصویب لایحه شهروندی ضد مسلمانان در هند بالا گرفت و این بار هندوها به خود جرات دادند تا دست به آتش زدن مساجد بزنند.

در جریان این درگیری ها، مساجد، مسلمانان و حتی روزنامه نگارانی که اخبار خشونت هندوها را پوشش می دانند، مورد حمله قرار گرفتند.

کد خبر 1121481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha