کاهش طلاق در فارس با اجرای طرح «بهارنکو»

حجت الاسلام مقامی گفت: میزان طلاق در فارس در سال ۸۸ در اولین سال ازدواج زوجین ۱۴ تا ۱۶ درصد بود که با اجرای طرح «بهارنکو» اکنون به کمتر از سه درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حمید مقامی»، امروز (دوشنبه 8 آذر) در نشست صمیمانه با  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسئولین واحدهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولین موسسات «بهارنکو» گفت: ارتباط وسیع و محکمی بین دفتر نهاد و بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز برقرار است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: فعالیت در علوم پزشکی با دانشگاه‌های دیگر تفاوت فراوانی دارد زیرا ارتباط این واحد علمی با مردم مستقیم بوده و تاثیر بسیار زیادی بر جامعه دارد.

وی اضافه کرد: ساختار نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز منحصر به فرد است و طرح «بهارنکو» از اقدامات مطلوب آن در حوزه خانواده به شمار می رود.

حجت الاسلام مقامی اعلام کرد: میزان طلاق در فارس در سال 88 در اولین سال ازدواج زوجین ۱۴ تا ۱۶ درصد بود که با اجرای طرح «بهارنکو» اکنون به کمتر از سه درصد رسیده است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با  اجرای طرح «بهارنکو» در فارس موفق شده ایم که طول زندگی زوجین را افزایش دهیم و آمار طلاق به سال‌های هفتم، هشتم و حتی بالاتر ازدواج رسیده است.

وی اضافه کرد: مداخله مستقیم و هدفمند در مسائل اجتماعی اثرگذار است و در حال حاضر سرفصل های اجرای شده در «بهارنکو» در سطح کشور نیز اجرا می ‌شود.

حجت الاسلام مقامی اعلام کرد: موسسه «بهارنکو» را نیز به شکل یک پشتیبانی درآوردیم که شامل موسسات کوچکتری می ‌شود و به طور کلی فعالیت‌ های تخصصی قبل، حین و پس از ازدواج را برای زوجین اجرا می‌ کند‌.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: «بهارنکو» بجز نمایندگان نهاد در دانشکده‌ ها، در سطح استان نمایندگانی دارد و بیش از  ۳۰۰ کارشناس، اساتید و مشاور و ۱۹۰ نیروی روحانی در سطح استان داریم که حدود 30 نفر از روحانیون خانم‌ های مبلغه هستند که مراقبت های معنوی را در خوابگاه ها و به ویژه در بیمارستان ها انجام می ‌دهند.

«سید وحید حسینی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست گفت: نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اقدامات اساسی و ریشه‌ ای اجرا می ‌کند و نقش موثری در برداشتن گام های موثر برای ولایت و نظام دارد.

 

کد خبر 1121577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha