تعطیلی  ۲ مدرسه در جهرم به سبب نقض شیوه نامه های بهداشتی

رحمانیان گفت: تا كنون ۲ مدرسه در جهرم به دليل نقض رعايت پروتكل های بهداشتی آموزش حضوری آنها تعطيل شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (دوشنبه ۸آذر) با اشاره به حضوری شدن كلاس های درس در مدارس جهرم گفت: بر اساس تصميم گيری های گرفته شده در ستاد ملی مقابله با كرونا و قرار داد مشترک نسخه «صفر هفت» بين وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش قرار بر اين شده است كه كلاس های حضوری دانش آموزان در مدارس با رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتی از ۱۵ آبان بصورت تدريجی بازگشايی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشكي جهرم با اشاره به اینکه كلاس های درس پايه متوسط دوم از ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری در جهرم بازگشايی شده است، افزود: كلاس های درس متوسطه اول از ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ بصورت حضوری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به پروتكل های بهداشتي در نظر گرفته شده برای حضوری شدن كلاس های درس در مدارس، اظهار کرد: در ابتدا اجازه هر دانش آموز برای حضور در كلاس درس منوط به داشتن كارت واكسيناسيون است و در غير اين صورت دانش آموز باید هر از ۷۲ ساعت تست پی سی آر دهد؛ همچنین والدين دانش آموز هم حتما بايد كارت واكسيناسيون داشته باشند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه حداكثر حضور دانش آموزان در كلاس درس  تا سقف ۱۵ نفر است و بر اساس مساحت كلاس در نظر گرفته می شود، خاطرنشان کرد: رعايت فاصله فيزيكي دانش آموزان، اجبار در استفاده از ماسک، وجود محلول های ضد عفونی در كلاس برای دانش آموزان و گند زدايی كلاس در پايان مدرسه از الزاماتی است كه هر مدرسه بايد نسبت به آن توجه و رعايت كند.

 

وی با اشاره به اینکه طبق نسخه «صفر هفت» هر روز از هفته برای يک پايه در مدارس در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: اگر دانش آموزشی مبتلا به كرونا شود تا ۱۵ روز اجازه حضور در كلاس را ندارد و تمام دانش آموزان آن كلاس تحت غربالگری كرونا قرار می گیرند؛ همچنين اگر ۲ مورد مثبت قطعی كرونا در كلاس مشاهده شود كل كلاس تعطيل می شود.

 

ارجمند با اشاره به تاكيد و حساسيت آموزش و پرورش جهرم در انجام دقيق پروتكل هاي بهداشتی در مدارس شهرستان گفت: حفظ سلامتی دانش آموزان از اولويت های اصلي آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشكی جهرم است كه در راستای آن بصورت روزانه از مدارس بازرسی مي شود. 

 

وی در پایان اظهار کرد: تا كنون ۲ مدرسه در جهرم به دليل نقض رعايت پروتكل های بهداشتی آموزش حضوری آنها تعطيل شده است.

 

کد خبر 1121674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha