بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در رشت برگزار شد

بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با هدف ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی امروز(دوشنبه، ۸ آذر) همزمان با سراسر کشور در دبیرستان پسرانه شهید بهشتی رشت برگزار شد.



«سیاوش غلامی» هدف از اجرای این مانور را افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن عنوان کرد و گفت: آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین افزود: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی مانور زلزله و ایمنی مدارس است.



وی تصریح کرد: امروز در بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با به صدا درآمدن زنگ زلزله و ایمنی با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق و اسکان اضطراری برگزار شد.



غلامی، سرعت عمل و افزایش مهارت های دانش آموزان را از ویژگی های مهم مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس دانست و بیان کرد: پناه گیری و خروج اضطراری ایمن ۲ رکن مهم و اساسی در هنگام وقوع زلزله به ویژه در مدارس است که تمرین و تکرار آن برای سلامت و ایمنی دانش آموزان اهمیت ویژه ای دارد.

کد خبر 1121746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha