۵۲ اثر صنایع دستی خوزستان مُهر اصالت ملی دریافت کرد

موسوی گفت: در ششمین دوره داوری مُهر اصالت ملی ۵۲ اثر از هنرمندان صنعتگر خوزستانی به شایستگی مُهراصالت را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید حکمت الله موسوی» امروز (دوشنبه ۸ آذر) در خصوص ششمین داوری مُهر اصالت ملی صنایع‌دستی کشور اظهار کرد: در این رویداد پس از ارزیابی داوران، از میان ۸۰ اثر استان خوزستان، ۵۲ اثر موفق به دریافت مُهر اصالت ملی شدند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: با توجه به فعالیت‌های چشمگیر صنعتگران و هنرمندان خوزستانی طی چند سال گذشته و روند رو به رشد این حوزه و تلاش‌هایی که برای ترویج و آموزش صنایع دستی در شهرها و روستاهای استان صورت گرفته، در این دوره از نشست داوری نشان ملی به میزبانی استان خوزستان، شاهد آثار قابل توجه و مرغوبی از هنرمندان خوزستانی بودیم و این اتفاق را به فال نیک می گیریم.

 

وی اضافه کرد: داوری مُهر اصالت ملی هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود و محصولاتی که به بخش داوری می‌رسند از نظر کیفیت، کاربردی بودن، مرغوبیت و نوآوری مورد ارزیابی نهایی قرار می‌گیرند.

 

موسوی عنوان کرد: در این دوره شاهد رشد و خلاقیت در تمامی آثاری بودیم که از استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر به بخش داوری رسیده بودند که جا دارد به عنوان میزبان از تمامی هنرمندان و کارشناسان و عوامل برگزاری این دوره تشکر ویژه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به حضور پررنگ صنعتگران خوزستان در این دوره تصریح کرد: تعداد هنرمندان استان در هر دوره از نشان ملی نشان‌دهنده عزم جدی هنرمندان و مدیران این شهر برای ارتقا و رشد هر چه بیشتر حوزه صنایع دستی است.

 

کد خبر 1121756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha