حضور میدانی و تمام عیار قوه قضائیه زمینه ساز امنیت پایدار است/ دستگاه قضایی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کنار مسئولان است

آیین تکریم و معارفه دادستان های مرکز استان ایلام با حضور دادستان کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس، مسئولان قضایی، اجرایی، نظامی، انتظامی و فرهنگی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۹ آذر) در  مراسم تکریم و معارفه دادستان ایلام، اظهار کرد: یکی از ارکان سه ضلعی حاکمیت در نظام اسلامی، قوه قضاییه است که هر یک از این ارکان در راستای، ثبات، امنیت و آسایش کشور وظیفه ای را بر عهده دارند و به طبع آن در استان ایلام هم باید در همین راستا شاهد تعامل و همکاری و همراهی باشیم.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه  با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک استان ایلام، دستگاه قضایی استان نیز از یک حساسیت ویژه ای برخوردار است، افزود: استان ایلام با توجه به شرایط اقتصادی، بازارچه ها، منطقه ی آزاد و ویژه، و ترددها به عنوان قطب اربعین و همچنین مدخل ورودی زیارت امام هشتم، نگاه ویژه ای را می طلبد که نیاز به یک امنیت پایدار دارد.

 

وی با بیان اینکه امنیت پایدار برای اینکه رفاه، آسایش، اقتصاد و... را رقم بزند لازمه اش حضور میدانی و تمام عیار قوه قضائیه است، تصریح کرد: امروز بخشی از کارخانجات تعطیل شده است و ثروتهای ملی و خدادای بالقوه ای هستند که بخش ناچیزی از آنها بالفعل شده است.

 

استاندار ایلام بیان کرد: لازمه بالفعل کردن آنها ورود بخش خصوصی است و بخش خصوصی هم نیاز به امنیت و زیرساخت‌هايی برای کار دارد که در سایه ی حضور مقتدرانه دستگاه قضایی می باشد که بخش عمده ی آن مربوط به دادستان است.

بهرام نیا تصریح کرد: امیدواریم تعامل و همکاری مثل گذشته در شرایط فعلی و آینده به خوبی در استان وجود داشته باشد.

 

مدیر کل دادگستری استان ایلام نیز در این مراسم، بیان کرد: دادگستری استان در جهت رفع مشکلات مردم و توسعه استان، ایجاد امنیت و آرامش در جامعه، استقرار نظم و احیا حقوق عامه و پیگیری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در کنار مسئولین اجرایی استان خواهد بود

 

« علی دهقانی» ابراز کرد: انصافا آقای «خسروی زاد » در صف مقدم و همگام با اعضای شورای تامین و فعال در تامین نظم و امنیت در حوزه ی احیا حقوق عامه، نظارت بر حقوق عامه، رفع موانع تولید و تلاش در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشتند.

 

وی با بیان اینکه لازم می دانم از تلاش‌های مجدانه برادر بزرگوار آقای « خسروی زاد» تقدیر و تشکر کنم و آرزوی توفیق برای ایشان دارم، افزود: دادستان جدید با نگاه متوازن به وظایف و تکالیف درون سازمانی و هم برون سازمانی توجه داشته باشد و آن هدف و تکالیفی که برای این نهاد مهم و تاثیرگذار ترسیم شده است را به بهترین وجه ادامه دهند که به آن جایگاهی برسیم که باید باشیم.

 

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: مدیری که مسئولیت را می پذیرد در قبال مردم مسئول و پاسخگو است، چنانچه ترک وظیفه کند باید پاسخگو باشد و این جز حقوق عامه است و یکی از وظایف دادستان حفظ و احیای حقوق عامه است.

 

گفتنی است در این مراسم از خدمات « افشار خسروی زاد» دادستان سابق مرکز ایلام تقدیر و « عبدالوهاب بخشنده» به عنوان دادستان جدید مرکز این استان معرفی شد.

کد خبر 1122003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha