ماموریت های هوایی اورژانس فارس نسبت به سال قبل رشد ۱۴ درصدی دارد

مرادیان گفت: انتقال هوایی بیماران بهترین و کوتاه ‌ترین راه نجات در موارد وجود فاصله زیاد بین محل حادثه تا مراکز درمانی است و ماموریت های هوایی اورژانس فارس نسبت به سال قبل رشد ۱۴ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدجواد مرادیان»، امروز (سه شنبه 9 آذر) با اشاره به افزایش ماموریت های اورژانس فارس در جمع خبرنگاران گفت: در هشت ماهه گذشته ۱۶۳ هزار و ۹۸۱ ماموریت توسط اورژانس 115 فارس به انجام رسیده است.

رئیس مرکز اورژانس فارس افزود: از این میان 33 هزار و ۴۸۳ ماموریت مربوط به حوادث تصادفی بوده و ماموریت‌ های مربوط به حوادث در حوزه ترافیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 13 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: شمار مصدومان حوادث ترافیکی نیز ۳۷ هزار و ۵۷۶ نفر بوده که نسبت به امار سال گذشته با افزایش ۱۲ درصدی مواجه شده است.

مرادیان اعلام کرد: ۴۲۴ مصدوم ترافیکی امسال به علت شدت حادثه پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان باختند که شمار جان باختگان این چنینی در حوادث نسبت به سال قبل رشد ۲۵ درصدی کرده است.

وی ادامه داد: انتقال هوایی بیماران بهترین و کوتاه ‌ترین راه نجات در موارد وجود فاصله زیاد بین محل حادثه تا مراکز درمانی است و از ابتدای سال 1400 تاکنون ۱۳۸ پرواز امدادی توسط اورژانس هوایی فارس به انجام رسیده که ۱۳۹ مصدوم و بیمار، 2عضو پیوندی و 2 انتقال فرآورده های خونی را شامل می شود و ماموریت های هوایی اورژانس فارس نسبت به سال قبل رشد ۱۴ درصدی دارد.

مرادیان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تلفات مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن در استان گفت: تمامی نیروهای اورژانس فارس در فصل زمستان در پایگاه ‌ها و مراکز اورژانس به صورت آماده باش هستند و لازم است مردم استان نکات ایمنی را در خصوص استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 1122011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha