ضرورت چاپ مقالات رشته قرآن و حدیث در سطح بین الملل

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: باید رشته هایی هچون قرآن و حدیث و هنر به دلیل اینکه تحقیقات اصیل و ناب دارند در سطح بین الملل مقالات به چاپ برسانند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های کشور گفت: در سال 2020 تعداد 70 هزار سند علمی را در سطح بین المللی به چاپ رساندیم. همین حدود سند نیز در مجلات داخلی چاپ شد.

 

او با بیان اینکه تعداد 80 تا 85 هزار هیئت علمی در کشور داریم، گفت: مهمترین رکن و عامل افتخارآفرینی مملکت چاپ همین اسناد علمی در سطح بین الملل است.

 

رحیمی تاکید کرد: هیچ رشته علمی و گرایش علمی نباید از چاپ مقالات خارج بماند. باید رشته هایی همچون قرآن و حدیث هم مقالات خارجی چاپ کنند.

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: رشته های هنر هم باید مقالات در سطح بین الملل داشته باشند چون تحقیقات آنها اصیل و ناب است و برای دنیا می توانیم حرف های جدید داشته باشیم.

 

او تصریح کرد: نباید تمام رشته ها را به یک شکل نگاه کنیم. همه رشته ها با هم متفاوت هستند. اگر رشته هایی همچون فیزیک و شیمی سالانه می توانند یک مقاله بدهند، رشته هنر باید هر سه سال یک بار یک مقاله بین المللی داشته باشد.  

 

او تاکید کرد: هیچ گرایش و رشته ای نباید خود را از چاپ مقالات بین المللی خارج بداند.

 

به گفته رحیمی، گسترش مقالات و پژوهش های بین المللی و همکاری با پژوهشگران خارجی در دستور کار هیئت علمی کشور قرار گیرد.

کد خبر 1122097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha