اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) افتتاح می شود

سرگلزایی گفت: در بحث ارائه خدمات بهتر به مردم، اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان امام رضا با ۱۵ یونیت فعال خواهد شد، در حال حاضر تجهیزات خریداری شده و مکان نیز مشخص شده و با پیش بینی های صورت گرفته در دهه فجر این اورژانس افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «ناصر سرگلزایی» در نشست خبری تشریح اقدامات دانشکده دندانپزشکی در ارائه خدمات دهان و دندان گفت: دانشکده دندانپزشکی سال 1344 تاسیس شد و در حال حاضر 112 عضو هیئت علمی و 900 دانشجو  دارد ، دانشجویان ما سه گروه عادی، اتباع و پردیس خودگران هستند. همچنین حدود 90 رزیدنت داریم که 4 رزیدنت از اتباع هستند.

 

رئیس دانشکده دندان پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر طرح های مختلفی را برای ارائه خدمات درمانی دهان و دندان پیگیری می کنیم اما دو طرح مهم در دانشکده دندان پزشکی در حال پیگیری است؛ از جمله طرحی که با معاونت بهداشت استان در حال اجرا است و به زودی تفاهم نامه ای به همین منظور امضا خواهد شد، این طرح در ارتباط با حاشیه شهر است.

 

وی افزود: علی رغم وجود امکانات در حوزه بهداشت در حاشیه شهر مشهد اما به دلایلی این امکانات مسکوت مانده و معمولا حاشیه شهر از آن چیزی که ما به عنوان مسئله علمی دندان پزشکی می خواهیم بهره مند نمی شود لذا در قالب این توافق نامه ، دانشجویان ما در حاشیه شهر آموزش اصول دندانپزشکی برای امر پیشگیری دارند و برای این منظور سه مرکز بهداشتی به عنوان پایلوت انتخاب می شوند و احیانا اگر موارد درمانی خواسته باشند صورت خواهد گرفت.

 


سرگلزایی طرح دوم را افتتاح اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان امام رضا عنوان کرد و افزود: 15 یونیت خریداری شده و مکان هم مشخص شده و از نظر ساختاری در حال تجهیز است و با پیش بینی های صورت گرفته احتمالا تا دهه فجر این اورژانس افتتاح خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در اورژانس ترومای سطح یک انجام و بعد از آن به دانشکده ارجاع و در دانشکده درمان انجام خواهد  شد؛ گفت: افرادی می توانند از اورژانس استفاده کنند که دندان آنها در حادثه دچار شکستگی شده و یا مواردی که نیاز سریع به دندانپزشکی دارد.



رئیس دانشکده دندان پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر در بیمارستان امدادی و قائم تروما انجام می شود ولی به صورت متمرکز نیستند اما با افتتاح اورژانس دندانپزشکی تمام رشته های اورژانسی دیگر در خصوص دندان افعال خواهند بود.

 

سرگلزایی اظهار کرد: تمام خدمات دندانپزشکی که در سطح شهر و در مطب ها انجام می شود در این دانشکده زیر نظر اساتید دندانپزشکی انجام می شود و  در بحث کلینیک ویژه کلیه خدمات تخصصی توسط اساتید مطابق با تعرفه های مصوب انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: ما 8 کلاس آموزشی با ظرفیت تقریبی هر کلاس 90 تا 100 نفر داریم و در حال حاضر این کلاس ها  رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

رئیس دانشکده دندان پزشکی مشهد با بیان اینکه در شیفت صبح روزانه ۷۰۰ بیمار را پذیرش می کنیم؛ افزد: کلینیک ویژه ما نیز روزانه ۷۰ معاینه انجام می دهد و می توان گفت روزانه 500 بیمار را پذیرا هستیم.
 

کد خبر 1122111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha