آموزش همگانی حلقه مفقوده در حوزه دندانپزشکی است

باقری با بیان اینکه آموزش همگانی حلقه مفقوده در حوزه دندانپزشکی است؛ گفت: برای تحقق شهر عاری از پوسیدگی دندانی، باید آموزش و مراقبت‌های دندانی در بین افراد جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین باقری» در نشست خبری تشریح اقدامات دانشکده دندانپزشکی در ارائه خدمات دهان و دندان بیان کرد: آموزش همگانی حلقه مفقوده در حوزه دندانپزشکی است در حالی که برای تحقق شهر عاری از پوسیدگی دندانی، باید آموزش  و مراقبت‌های دندانی در بین افراد جامعه نهادینه شود.


معاون پژوهشی و فناوری دانشکده دندانپزشکی مشهد بیان کرد: بودجه‌های زیادی صرف درمان می‌شود و اگر به بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی در حوزه دهان و دندان اهمیت دهیم، از پوسیدگی دندانها جلوگیری شده و نیازی به صرف هزینه‌های بالای درمان نیست.


وی با بیان اینکه مدیریت پژوهش، موتور محرکه برای پاسخ دادن به نیازهای جامعه است و دانشکده دندانپزشکی مشهد از نظر برون داد پژوهشی اکنون در زمره سه دانشکده برتر دندانپزشکی کشور قرار دارد؛ افزود: پژوهشهای انجام شده در دانشکده دندانپزشکی هم اکنون قابل قبول است ولی باید هدفمند و در راستای نیاز جامعه باشد.

 

باقری تصریح کرد: حرکت به سمت بومی‌سازی، پژوهش‌های فناورانه و نوآوری از اهدافی است که در دانشکده دندانپزشکی مشهد دنبال می‌شود و در این راستا مجوز تولید ۲ محصول به نامهای "ژل سفید کننده دندانی" و "سیلر دندانپزشکی برای درمان های ریشه" تاکنون گرفته شده است. 

کد خبر 1122115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha