نقش آفرینی و احیای کارکردهای مساجد از ضرورت های تحقق بیانیه گام دوم

سرهنگ خلجی گفت: یکی از ضرورت های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، نقش آفرینی و احیای کارکردهای مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سرهنگ«محسن خلجی» در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت فعالیت بیش از پیش مساجد و حضور جوانان و نوجوانان در این پایگاه های فرهنگی و دینی، گفت: سپاه در کنار سایر ارگان ها و نهادهای فرهنگی تلاش ها و برنامه های مختلفی در راستای احیای کارکردهای مساجد دارد.

 

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی، با تاکید بر اینکه مساجد باید رویکرد جوانگرایی داشته و فعالیت های خود را با حضور و نقش آفرینی جوانان انجام دهند، افزود: از ضرورت های مهم تحقق بیانیه گام دوم نقش آفرینی و احیای کارکردهای مساجد است و این مهم با رویکرد جوانگرایی محقق می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه جوانان باید در مساجد میدان دار باشند، خاطر نشان کرد: امام جماعت و دیگر مسئولان مسجد باید جوانان را در کارها و برنامه های مسجد مشارکت داده و از نظرات آنها در فعالیت ها بیش از پیش استفاده کنند.

 

 فعالیت پایگاه ها مساجد سبب جذب جوانان به مسجد است

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت ها و برنامه های پایگاه های بسیج مساجد اشاره کرد و ادامه داد: پایگاه های بسیج مساجد با رویکرد جوان گرایی و آموزش به جوانان فعالیت می کنند و در طول سال برنامه های مختلف بصیرتی، آموزشی، علمی و فرهنگی و اعتقادی را با حضور جوانان برگزار می کنند.

 

سرهنگ خلجی با بیان اینکه خوشبختانه امروز پایگاه های بسیج، محلی برای عملیاتی کردن استعدادها و توانمندی های اقشار جامعه هستند، ادامه داد: نخبگان زیادی در سطح جامعه برنامه های خود را از طریق پایگاه های بسیج دنبال می کنند.

 

وی به فعالیت های گسترده با محوریت بسیج در جامعه اشاره کرد و گفت: نمونه این فعالیت ها طرح جهادی و سلامت حاج قاسم سلیمانی است که طرح بسیار موفق بوده و با تلاش نیروهای جوان و بسیجی انجام شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در این طرح پایگاه های بسیج با ارائه بیش از ۵۰ عنوان خدمت به مردم در راستای کنترل بیماری کرونا و کاهش آسیب های آن نقش آفرینی کردند.

 

اعلام نتایج ارزیابی پایگاه های بسیج در جشنواره اسوه همزمان با چهاردهم آذر

 

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه به جشنواره اسوه و برنامه ها و فعالیت های انجام شده در راستای اجرای این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای ارتقای سطح فعالیت های پایگاه های بسیج برگزار شده است.

 

سرهنگ خلجی با بیان اینکه این جشنواره در سال گذشته به دلیل شیوع شدید بیماری کرونا و اهمیت سلامت افراد برگزار نشد، خاطر نشان کرد: امسال مرحله استانی این جشنواره در شهرستان محلات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فضای رقابتی بین پایگاه های بسیج و ایجاد شور و انگیزه میان بسیجیان در راستای ارتقای سطح خدمت رسانی ها دانست و اضافه کرد: در این جشنواره پایگاه های بسیج علاوه بر ارائه عملکرد یکساله خود از تجربیات سایر پایگاه ها نیز بهره مند می شوند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه امسال در مرحله استانی جشنواره اسوه بیش از ۳۰ پایگاه بسیج از شهرستان های استان حضور فعال داشتند، خاطر نشان کرد: این جشنواره به مدت دو روز از سی ام آبان تا دوم آذر ماه در شهرستان محلات برگزار شد.

 

سرهنگ خلجی با اشاره به اینکه پرداختن به امورات مسجدمحوری، گشت رضویون، امور فرهنگی و هنری، امور اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌های ورزشی، اقدامات جهادی، تعلیم و تربیت از جمله شاخص‌های ارزیابی پایگاه های بسیج است، ادامه داد: نتایج ارزیابی پایگاه های بسیج در چهاردهم آذر ماه اعلام خواهد شد.

کد خبر 1122161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha