اجرای نیروگاه های خورشیدی شناور در ۵ هزار هکتار از اراضی مخازن سدهای گلستان

حسینی گفت: در سطح ۵ هزار هکتار از اراضی مخازن سدهای گلستان نیروگاه های خورشیدی شناور قابل اجراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، «سیدمحسن حسینی» گفت: در 28 نقطه از تاسیسات آبی استان، مقدمات گردشگری آبی با هدف جذب گردشگر و افزایش بهره وری آب، آغاز شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: همچنین با هدف افزایش بهره وری آب و تولید برق، مطالعات نیروگاه های برقابی کوچک مقیاس در استان آغاز شده است و بیش از 100 نقطه در استان استعداد این امر را دارد.

 

وی ادامه داد: در سطح 5 هزار هکتار از اراضی مخازن سدهای استان نیز نیروگاه های خورشیدی شناور قابل اجراست.

 

حسینی خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی سامانه انتقال آب صنعت از سدهای گلستان و بوستان و نرماب به منطقه آزاد اینچه برون و شهرک صنعتی اترک و پتروشیمی و تخصیص آب دریا برای شرب و آبزی پروری ازدیگر اقداماتی است که شرکت آب منطقه ای استان در سال جاری پیگیری آن را انجام داده است.

 

وی گفت: مجوز شیرین سازی آب دریا برای شرب ۲۰۰ هزار نفر و تخصیص انتقال یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون متر مکعب از آب دریا برای ۱۰ هزار هکتار پرورش میگو و ۲۰۰ هکتار پرورش ماهیان خاویاری توسط وزارت نیرو صادر شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: 92 میلیون یورو وام از بانک توسعه اسلامی برای شبکه قره سو و زرین گل طی سال های گذشته نهایی شده و بخشی از کار آغاز شده اما در مرحله اجرا به دلیل مشکلاتی که بین دولت و بانک توسعه اسلامی وجود دارد قراردادهای جدید متوقف شده است.

 

وی گفت: همچنین یکی دیگر از مشکلات دیرپرداخت کردن صورت وضعیت ها توسط بانک مرکزی است که به وزارتخانه اقتصاد بر می گردد و نیاز است تدابیری برای آن اندیشیده شود تا پروژه از بن بست خارج شود.

 

 

کد خبر 1122194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha