اجرای طرح توانمند سازی اقشار محروم

استاندار ایلام، از اجرای طرح توانمندسازی اقشار محروم با ساز و کارهای دقیق عملیاتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مجتبی اعلایی، استاندار ایلام، صبح امروز(20 دی) در نشست ستاد محرومیت زدایی این استان، گفت: این ستاد در طی 6 ماه فعالیت اولیه، اقدام به جمع آوری آمار خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی به صورت سامانه ای کرده است.


وی افزود: در این سامانه، اطلاعات دقیقی از وضعیت شغل، بیمه، مسکن و سطح درآمدی این افراد استخراج و دسته بندی شده است.


اعلایی، تصریح کرد: ایلام اولین استانی است که این فعالیت و اقدام منحصر به فرد را اجرایی کرده و می تواند در کشور به یک الگو در این زمینه تبدیل شود.


استاندار ایلام، ابراز کرد: در این طرح به دنبال تأمین مسکن، صاحب شغل نمودن سرپرست خانوار و ایجاد بیمه درمانی برای اقشار محروم و آسیب پذیر هستیم.


وی خاطر نشان کرد: در یک دوره زمانی 2 ساله، تنها کسانی تحت پوشش نهاد های حمایتی قرار می گیرند که توانایی نداشته باشند و یا نتوانند از مؤلفه های سه گانه طرح بهره مند گردند.


اعلایی، با اشاره به تدوین دستورالعمل اجرائی این طرح، اضافه کرد: اگر بستر اجرایی این طرح به درستی فراهم شود استفاده حداکثری اقشار محروم را به دنبال خواهد داشت.


استاندار ایلام، یادآور شد: مشارکت گسترده مردم در اجرای این طرح، بسترساز موفقیت بیش از پیش فعالیت های در دست اقدام این ستاد می باشد.


وی، جذب ایده های نخبگان دانشگاهی و علمی استان را در تکامل هرچه بیشتر این طرح را ضروری خواند و ابراز کرد: مجریان این طرح باید ارتباطات مؤثری با اصحاب رسانه، خیرین و مردم برقرار کنند و به دنبال راهبرد فرهنگی برای جلب افکار عمومی و تحقق اهداف عالیه طرح باشند.


اعلایی، در پایان از تمام مسئولان استانی خواست که در ارائه خدمات حمایتی به دنبال کسانی بروند که علاوه بر محرومیت، توانایی پیگیری مشکلات خود را ندارند.


پایان پیام/

 

کد خبر 11222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha