۱۸ وقف جدید در زنجان ثبت شد

حجت الاسلام کرمی از ثبت ۱۸ موقوفه جدید در زنجان خبر داد و گفت: این وقف‌ها با نیت‌های مختلف به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال تاکنون 18 وقف جدید در استان زنجان ثبت شده است.

 

حجت الاسلام مختار کرمی افزود: نیت موقوفات جدید مسجد، حسینیه، عزاداری، خیرات و مبرات، حوزه علمیه، قرآنی، دانش آموزان، ازدواج، بیماران سرطانی و زندانیان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: بعضی از موقوفات ممکن است چند نیت داشته باشد، اما در مجموع تعداد نیات ثبت شده 10 مورد است.

 

کرمی با بیان این که سنت حسنه وقف نقش مهمی در گره کشایی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد اضافه کرد: درآمد این وقف ها امسال محاسبه و در جهت نیات واقفان هزینه می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ضرورت ثبت وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه اظهار داشت: وقف در زمینه های علمی، درمان و بهداشت، پژوهش، ازدواج آسان، اشتغال و کمک به نیازمندان از ضروریات است.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای حفظ موقوفات نسبت به انتخاب امین اقدام شده است، افزود: انتخاب امین موقوفات در شهرها و روستاهایی که دارای موقوفه هستند باعث احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره موقوفات خواهد شد.

 

این مسئول افزود: انتخاب امین موقوفات در شهرها و روستاهایی که دارای موقوفه هستند، یکی از عوامل احیای وقف و موقوفات و پرداخت مال‌الاجاره است.

 

کرمی با اشاره به اهداف اجرای طرح امین در اوقاف گفت: درآمدزایی برای موقوفاتی که درآمدی ندارند از اهداف اجرای طرح امین موقوفات است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اتخاذ تمهیدات لازم به منظور حفظ و آبادانی موقوفه مورد اشاره با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه محل و پیگیری و وصول مطالبات جاری و معوق از مستأجران با نظر حوزه اوقافی مربوطه از جمله اقداماتی است که امین موقوفات انجام می‌دهد.

 

وی گفت: قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده است و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره‌ وری بیشتر موقوفات می‌شود.

 

تنظیم و ارائه صورتحساب و اخذ مفاصاحساب سالانه، احقاق حقوق موقوفه و طرح و تعقیب دعوی مطروحه و در صورت لزوم انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی و نیز رعایت غبطه وقف، شناسایی رقبات و تثبیت مالکیت موقوفه و اخذ سند مالکیت، انجام عملیات مالی و نگهداری اصل اسناد هزینه و ثبت و نگهداری اموال منقول موقوفه از وظایف امین موقوفات است.

 

کد خبر 1122234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha