دانشگاه مذاهب اسلامی پل بین فرهنگ و تمدن اسلامی و  ایرانی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای رشد و شکوفایی جامعه گام برمی‌دارد و پل بین فرهنگ و تمدن اسلامی و فرهنگ‌و‌تمدن ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس هیات امنای دانشگاه با اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد کردستان اظهار کرد: انسان در طول زندگی خود همیشه باید درصدد تکمیل و تحصیل علم و دانش باشد.

 

 

وی بیان کرد: راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای رشد و شکوفایی جامعه گام برمی‌دارد و پل بین فرهنگ و تمدن اسلامی و فرهنگ‌ و تمدن ایرانی است.

 

 

وی اعلام کرد: کردستان دارای تاریخ دیرینه‌ای است که مجاهدت‌های فراوانی در آن شکل گرفته و علما و روحانیون برجسته‌ای در خود پرورانده است که همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی را در این مرز و بوم نمایان می‌کند.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: قوم کرد از افتخارات ایران اسلامی محسوب می‌شود که در برابر دسیسه‌های دشمنان ایستادند و‌ وحدت خود را حفظ کردند و بی‌شک کردها در راستای گسترش عدالت پیشتاز بوده‌اند.چ و افتخاری برای نظام اسلامی بوده‌اند.

 

 

حجت‌الاسلام شهریاری، تثبیت وحدت بین شیعه و سنی و گسترش آنرا از اهداف سفر خود به استان دانست و بیان کرد: امیدواریم دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان در این راستا گام‌های مثبتی بردارد و بتواند با جذب دانشجو از  اقلیم کردستان عراق فعالیت خود را گسترده‌تر کند.

 

۲۰۰ نفر در دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان فارغ‌التحصیل رشته فقه امام شافعی شده‌اند

 

یوسفی رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی شعبه سنندج نیز در این نشست اعلام کرد: بعد از سفر رهبری به کردستان در سال ۱۳۸۸، از سال ۸۹ دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان راه‌اندازی و ۲۰۰ نفر تاکنون فارغ‌التحصیل رشته فقه امام شافعی شده‌اند.

 

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۷ طلاب اهل سنت و اهل تشیع در مقطع کارشناسی پذیرش کرده‌ایم.

 

 

در این نشست اساتید و دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان مشکلات و نظرات خود را در پیشبرد بهتر اهداف اعلام کردند و تمرکز بر وحدت عملی به جای وحدت شعاری را مورد تاکید قرار دادند.

 

 

تجهیز کتابخانه دانشگاه تقریب مذاهب استان نیز از خواسته‌ها و مطالبات اساتید و دانشجویان دانشگاه تقریب مذاهب کردستان بود.

 

تجلیل از دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان نیز در این نشست انجام شد.

کد خبر 1122248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha