از برگزاری کلاس های قرآن تا اهدای کمک جهیزیه با همت کانون بعثت تویسرکان

کمک به نیازمندان سکه‌ای است که دو رو دارد ، یک روی آن کسی است که مشکلات خود را با کمک خیران سامان می‌بخشد و روی دیگر آن نیز مردمی‌ هستند که با نیکوکاری خود «رضایت خاطر» می‌خرند.

خبرگزاری شبستان – همدان:  کانون فرهنگی و هنری  بعثت شهرستان تویسرکان  در جوار مسجد النبی (ص) با کمک خیران برای حمایت از نیازمندان واقعی جامعه به ویژه با نگاه خاص به  زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست که تحت پوشش هیچ نهادی نبوده اند، با افزایش مشارکت خیرین و مردم نوعدوست، چتر حمایتی خود را گسترش داده و برکت سبدهای رحمت خود را برای شمار بیشتری از نیازمندان به ارمغان  برده اند.

 

عوامل متعدد اجتماعی و اقتصادی همچون فقر، بیکاری، پایین بودن درآمد از شغل اصلی، داشتن بیماری و تهیه هزینه های درمان، مشکلات جسمی و روحی و روانی، کهولت سن و از کارافتادگی و تهیه هزینه زندگی، اعتیاد و طلاق والدین یا زن و مرد و تداوم پدیده زشت  تکدی گری است موجب سلب اعتماد و گسترش بی تفاوتی در جامعه نسبت به نیازمندان واقعی شده است .

 

کار مناسب برای حمایت از این اقشار در برهه‌های حساس زندگی مانند بیماری، فوت، بیکاری، سانحه و غیره طراحی شده است چرا که در این شرایط نمی توان انتظار داشت که انسان‌های ضعیف‌تر دست نیاز به سوی اغنیا  دراز نکنند و در این راه هم مسلماً هم نیازمند واقعی هست .

کمک به نیازمندان سکه‌ای است که دو رو دارد. یک روی آن کسی است که مشکلات خود را با   کمک خیران  سامان می‌بخشد و  روی دیگر آن نیز مردمی‌ هستند که با نیکوکاری خود «رضایت خاطر» می‌خرند. رضایت از اینکه وظیفه کمک به همنوع را انجام داده‌اند و ثوابی هم بردهاند.

 

 

«فاطمه خدابخشیان» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: طرح اهدای جهیزیه به خانواده های نیازمند با هدف استحکام پیوند و رابطه مستحکم میان جوانان و مسجد، و کمک در جهت تسهیل امر ازدواج جوانان و تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج درمنطقه درحال اجرا می باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری بعثت شهرستان تویسرکان افزود:  جهیزیه اعطایی را شامل  بیش از۵۰ قلم کالا از جمله ، فرش، جارو برقی، کولر،اجاق گاز، بخاری شومینه، سماور، لوازم آشپزخانه و مایحتاج مورد نیاز برای تشکیل یک خانواده مستقل عنوان و اظهار کرد: از محل کمک های خیرین، این جهیزیه تهیه و اهداء گردید.

وی به برگزاری سایر برنامه های فرهنگی و مناسبتی در کنار دوره های قرآنی اشاره کرد و افزود: به مناسبت های مختلف برنامه های مختلفی نیز برگزار می کنیم و همین امر سبب تشویق هر چه بیشتر بانوان برای حضور در کلاس های قرآنی را سبب می شود.

وی افزود: کمک های  خیرین با تشکیل صندوق هایی ویژه جهیزیه ، کمک به خوراک نیازمندان، کمک به پوشاک نیازمندان، تحصیل فرزندان افراد نیازمند و ... مورد ساماندهی قرار گرفته و تلاش می شود نیات کمک ها به درستی اجرایی شود.

 

خدابخشیان با اشاره به شیوع ویروس کرونا، گفت: با شیوع ویروس کرونا و فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا، کمک های خود را به سمت و سوی اقشار آسیب دیده از کرونا سوق دادیم.

وی اعلام کرد: در این راستا چندیم مرحله کمک در قالب بسته های معیشتی برای اقشار آسیب دیده از کرونا اهدا شد .

 

 

وی در پایان ضمن قدردانی صمیمانه ازخدمات و مشارکت‌های خیرین، فعالان کانون، بسیجیان پایگاه مقاومت مسجد که این امور مهم با مشارکت آنان میسر می شود، خاطرنشان کرد: با وضعیت اقتصادی کنونی و در شرایطی که قیمت کالاها و خدمات مربوط به ازدواج افزایش‌یافته است برای کمک مؤثر به خانواده‌های نیازمندان، تا کنون چندین مرحله کمک جهیزیه و سیسمونی به خانواده های نیازمند منطقه اهدا شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1122278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha