تزریق دز سوم واکسن کرونا به ۴۶۸۷ نفر در خراسان جنوبی

شریف زاده گفت: تاکنون چهار هزار و ۶۸۷ نفر در استان خراسان جنوبی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

«غلامرضا شریف زاده» به خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: بر اساس آخرین آمار واکسیناسیون کووید ۱۹ که امروز (۱۰ آذر) اعلام شده است، ۵۳۸ هزار و ۶۰۵ نفر از مردم خراسان جنوبی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که بر اساس جمعیت بالای ۱۲ سال استان،‌ ۸۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همچنین ۴۵۳ هزار و ۴۱۳ نفر معادل ۷۲ درصد جمعیت استان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: همچنین تاکنون چهار هزار و ۶۸۹ نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

وی به افراد بالای ۶۰ سال توصیه کرد که برای تزریق واکسن سوم به منظور حفظ سلامتی شان هرچه سریع تر اقدام کنند.

 

شریف زاده همچنین به تزریق سه هزار و ۲۸۵ دز واکسن در ۲۴ ساعت گذشته هم اشاره کرد و گفت: در روز گذشته ۲۱۰ بیمار بستری داشتیم که ۷۵ نفر کرونا مثبت بوده اند و ۲۵ در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده اند.

 

وی با بیان اینکه شهرستان فردوس در حال حاضر از نظر تزریق واکسن با ۸۳ درصد از همه شهرستان ها جلوتر است، افزود: همچنین بشرویه با ۸۳ درصد، خوسف و بیرجند با ۷۹ درصد، قاین و نهبندان با ۷۷ درصد، سرایان ۷۶ درصد، طبس و سربیشه ۷۵ درصد و زیرکوه با ۷۴ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زیر ۵۰ درصد است، خاطرنشان کرد: هم اکنون محدودیت‌های اجتماعی برداشته است و دورهمی های مردم برقرار است و فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و اگر جدی گرفته نشود، خطر افزایش آمار در ماه‌های آینده اعلام می‌شود.

 

 

 

 

کد خبر 1122342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha