کمک بلاعوض کمیته امداد فارس به طرح‌ های آسیب ‌دیده دامپروری

جوادی حقیقی گفت: کمیته امداد فارس با هدف پایدارسازی مشاغل مددجویان تحت حمایت خود کمک های بلاعوض به طرح‌ های آسیب ‌دیده دامپروری ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید اسماعیل جوادی حقیقی»، امروز (چهارشنبه 10 آذر) از پرداخت کمک بلاعوض به دامپروران آسیب دیده تحت حمایت کمیته امداد فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اشتغال تعدادی از مددجویان در سنوات اخیر به دامپروری و با توجه به خشکسالی در کشور، کمبود، گرانی و کاهش کیفیت علوفه این کمک بلاعوض توسط کمیته امداد استان به مددجویان صورت می گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس افزود: کمیته امداد فارس با هدف پایدارسازی مشاغل مددجویان تحت حمایت به طرح‌ های آسیب ‌دیده دامپروری با تامین نهاده دامی، واکسیناسیون، بیمه دام، تامین کنستانتره، تلقیح مصنوعی، تامین مخزن وجایگاه آب و مشاوره برای اخذ شناسه «یکتا» کمک های بلاعوض ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: برای هر طرح آسیب دیده دامداری سه تا پنج میلیون تومان به صورت بلاعوض تصویب شده و به ازای هر طرح دامداری آسیب دیده 10 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل منابع امدادی در نظر گرفته شده است.

جوادی حقیقی اعلام کرد: در هشت ماهه گذشته 2 هزار و 866 طرح دامپروری در فارس اجرا شده که برای شماری از طرح های آسیب دیده پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تا پایان سال در سه مرحله به مجریان طرح های دامداری ارائه می شود و تاکنون 2 میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس تاکید کرد: به علت وجود خشکسالی در فارس، سیاست های کمیته امداد استان بر کاهش اجرای طرح دامپروری به شیوه سنتی و بومی متمرکز شده و اجرای طرح های دامپروی اصلاح نژاد شده مورد تاکید است.

کد خبر 1122358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha