استفاده از ظرفیت خیران برای تأمین مسکن اقشار ضعیف جامعه

اعلایی گفت: باید از ظرفیت افراد توانمند و خیر برای تأمین مسکن افراد نیازمند و اقشار ضعیف استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد مهدی اعلایی» در نشست با مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین که امروز (چهارشنبه ۱۰ آذر) در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: بنیاد مسکن خدمات بسیاری را داشته است که یکی از خدمات این نهاد را می توان در تغییراتی که در منظر جاده ها و روستاها صورت گرفته مشاهده کرد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها توسط بنیاد مسکن سبب شده تا کاهش آمار تلفات را در هنگام وقوع زلزله داشته باشیم.

 

وی با اشاره به هزینه بالای تأمین مسکن عنوان کرد: امروزه به دلیل تورم و افزایش قیمت ها، مردم مجبور هستند که بخش عظیمی از درآمد خود را صرف تأمین مسکن کنند بنابراین نیاز است توجه ویژه ای به حوزه مسکن شده و باید از ظرفیت افراد توانمند و خیر برای تأمین مسکن افراد نیازمند و اقشار ضعیف استفاده شود.

 

در ادامه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: استان قزوین دارای ۸۴۴ روستا است که در این بین ۶۹۰ روستا جمعیتی بالغ بر ۲۰ خانوار دارند که یکی از اقدامات بنیاد مسکن تهیه طرح هادی برای روستاها است که تاکنون طرح هادی ۴۳۰ روستا بازنگری شده است.

 

«اصغر گونجی» خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن در پروژه اقدام ملی مسکن در شهرک مهرگان احداث یک هزار و ۳۵ واحد مسکونی را آغاز کرده است که در سایر مناطق استان هم برای ۷۰۰ واحد مسکونی زمین تأمین شده است.

 

کد خبر 1122415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha