جنگل های زاگرس با کاشت گونه های جنگلی احیا می شوند

نجفی گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس با کاشت گونه‌های جنگلی و نهال‌های مناسب در این استان احیا و بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « شیرزاد نجفی» امروز(10 آذر) در آیین پویش مردمی جنگل کاری در بام خرم آباد، افزود: صیانت از جنگل ها و احیای جنگل های استان در دستور کار قرار دارد.

 

وی افزود: در این راستا ۲میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در هشت نهالستان لرستان تولید شده و آماده کاشت است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان لرستان با اشاره به خشکسالی سال های اخیر در استان، اذعان داشت: میزان بارندگی برای نقاط اجرای این طرح باید بیش از ۳۰۰ میلیمتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۵۰۰ متر باشد .

 

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به اینکه کاشت گونه‌های مرغوب، نیازمند نگهداری و مراقبت است به همین دلیل نقاط شناسایی‌شده دارای طرح و نگهبان خواهد بود.

 

نجفی با اشاره به به پویش های مردم در راستای صیانت و احیای جنگل های استان، افزود: پویش مردمی جنگل کاری تا هفته منابع طبیعی با مشارکت مردم، انجمن‌های زیست‌محیطی و جوامع محلی ادامه دارد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان لرستان افزود: امید می رود جشن احیا و بازسازی ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی جنگلی در لرستان برگزار شود.

 

گفتنی است، پویش مردمی جنگل کاری همزمان با ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۷ شهر در ۱۱ نقطه جنگلی لرستان و با هدف احیای جنگل‌های زاگرس برگزار شد.

کد خبر 1122461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha