استان یزد پایین ترین سرانه مصرفی آب شرب را دارد/ نقشه راه دیپلماسی رسانه ای نداریم

فاطمی با اشاره به سهم استان یزد از آب انتقالی گفت: تقریبا تمامی آب انتقالی به استان در مصرف شرب مردم استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد امروز در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: رسانه ها دیده بان های صدیق مدیران هستند، به این شرط که به آنها بها داده شود و اصحاب رسانه نیز صحت در مطالب را داشته باشند و در این راستا نگاه ما به رسانه ها، نگاه برادری است.

وی افزود: انتظار ما از رسانه ها این است که یزد را در طراز یزد بودنش در سطح ملی و بین المللی معرفی کنند و همه ما ماموریت تاریخی نسبت به این استان داریم.

استاندار یزد ادامه داد: ما به نقد سازنده محتاج هستیم و سعی داریم بر اساس کار کارشناسی، فنی و علمی عمل کنیم.

فاطمی بیان کرد: مدیران در مسیر درست باید ریسک پذیر باشند و رسانه ها نیز باید این راه را حمایت کنند و در این مسیر رسانه ها می توانند تصمیمات را مورد حمایت قرار دهند و از تصمیمات اشتباه پیشگیری کنند.

وی گفت: ما رتبه چهارم صنعتی را داریم اما 40 هزار بیکار داریم که دلیل آن مصرف کنندگی صنایع است ولی ما می توانیم با دورنگری در جهت بهره وری و اشتغال گام برداریم.                                                                                                         

استاندار یزد تصریح کرد: امروز خط قرمز رسانه ها بایستی فناوری و علم باشد و اگر می خواهیم یزد باقی بماند باید به این سمت حرکت کنیم.

فاطمی تاکید کرد: ریل گذاری استان به سمت اقتصاد دانش بنیان قابل تقدیر است و ما باید یزد را در همین مسیر توسعه دهیم و رسانه ها باید همیار و همراه با مراکز علم و فناوری باشند ولی در کنار آن نیز انتقادات را داشته باشند.

وی با اشاره به مساله آب استان افزود: ما در سال گذشته 65 میلیون متر مکعب آب شرب از خط لوله انتقالی به یزد منتقل کردیم که سهم ما و تخصیص ما از این لوله 98 میلیون متر مکعب است.

استاندار یزد ادامه داد: متوسط آبی که در طول این 20 سال داده شده 55 میلیون متر مکعب بوده است و از این 65 میلیون متر مکعب سال گذشته 56 میلیون متر مکعب مستقیم تحویل آب و فاضلاب داده شده است.

فاطمی بیان کرد: 4 میلیون متر مکعب از این آب به روستاهای ورزنه، پادگان ها و نیروگاه های طول مسیر داده شده است و کلا 3 میلیون متر مکعب از این آب با 12 میلیون متر مکعب آب شور با هم قاطی می شود و آب تلفیقی را به صنعت و فعالیت های تولیدی داده ایم.

وی گفت: کل مصرف آب شرب استان 137 میلیون متر مکعب است و مصرف آب استان 57 ملیون متر مکعب است که از این میزان 9 و 8 دهم میلیون متر مکعب به صنعت اختصاص داده شده که باز هم از این میزان 5 میلیون متر مکعب آب شرب در صنعت استفاده می شود.

استاندار یزد تصریح کرد: استان یزد پایین ترین سرانه مصرفی آب شرب را دارد که باز هم سند سازگاری با کم آبی را اجرا می کنیم.

فاطمی تاکید کرد: برای اولین بار با تصمیمات قاطع نظام مصوباتی در خصوص انتقال آب داده شده است تا پایداری خط حفظ شود و عزم دولت و نظام بر حل مشکلات 4 استان است.

وی افزود: الان هم از استان ها درخواست شده است که برنامه ها عملیاتی 6 ماهه برای تامین آب شرب پایدار ارائه دهند و ضمن آن نیز  دو خط انتقالی ما از خرسان و عمان را دنبال می کنیم.

استاندار یزد ادامه داد: ما معتقدیم هر توسعه ای در استان مبتنی بر آب است که در این راستا نیز مدیریت مصرف آب برای ما امری مهم است.

فاطمی بیان کرد: برنامه تحولی را تا سه ماه آینده مبتنی بر تحولات در حال تدوین هستیم که اهم آن در حوزه معدن  به عنوان ظرفیت و مزیت ما استراتژی ما از سنگ تا قطعه است و در حوزه گردشگری نیز به دنبال منطقه گردشگری ویژه هستیم و در حوزه مسکن نیز ساخت 53 هزار مسکن طی 4 سال را دنبال می کنیم.

وی گفت: متاسفانه هیچ نقشه راه و سندی در راستای دیپلماسی رسانه ای نداریم و باید در سند آمایش استان نیز مشاهده شود ولی در این سند استانی دیده نمی شود که باید اصلاح شود و پیوست رسانه ای داشته باشد.

 

 

کد خبر 1122597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha