اجرای حضوری طرح پیوند «مسجد، مدرسه، خانواده» در گرمه آغاز شد

نشست همفکری بررسی آسیب های اجتماعی در روند تربیتی نوجوانان در گرمه و همچنین اجرای حضوری طرح پیوند «مسجد، مدرسه، خانواده» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با فعالان فرهنگی دو کانون امام جعفر صادق (علیه السلام) و نیز کانون فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام) و نیز پایگاه بسیج شهید صادقی مسجد امام جعفر صادق (علیه السلام) نشستی صمیمانه برگزار کرد و در این نشست آسیب های اجتماعی و فرهنگی فضای مجازی در روند تربیتی نوجوانان با گسترش آموزش های مجازی بررسی شد.

 

«هاشم شیرازیان» در این نشست به ارزش های فرهنگی و نقش کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: لازم است با شناخت آسیب های فرهنگی و برنامه ریزی در جهت رفع این آسیب ها تلاش کنیم.

 

وی به نقش اهالی مسجد در تعامل با نهادهای تاثیرگذار همچون آموزش و پرورش در جهت رفع مسایل و موانع تربیتی و اجتماعی نوجوانان تأکید کرد و از فرهنگ و ارشاد خواست تا این مسایل به ویژه موضوع آسیب های فضای مجازی،  پس از احصاء شدن از سوی فعالان کانون ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به طور جدی مطرح و پیگیری شود.

 

وی به اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل به اختصار سه میم، نیز اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به ویژه در حال حاضر که مدارس و آموزش ها به صورت حضوری رونق گرفت می تواند در تبیین آموزه های دینی و اخلاقی و انس نوجوانان با مسجد اثر بخش باشد.

 

«مسعود بهشتی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمه نیز فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ های ارزشمند و در نتیجه رشد اخلاقی و فرهنگی به ویژه در نوجوانان را مستلزم ریشه یابی دقیق مسایل فرهنگی عنون کرد و گفت: تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی و حضور فعال کانون ها برنامه های فرهنگی و هنری بیش از پیش رونق بگیرد و تاثیرگذار شود.

 

«فاطمه صادقی» از فعالان فرهنگی و تربیتی شهر گرمه نیز در این جلسه مسایلی همچون محتواسازی در فضای مجازی و طراحی برنامه های رقابتی و ایجاد جنب  و جوش سالم و هدفمند و زمینه سازی برای رشد اخلاقی نوجوانان را موضوعی مهم خواند.

 

وی گفت: به دلیل یک دوره طولانی آموزش مجازی در دوران مقابله با شیوع ویروس کرونا، انس بیش از حد دانش آموزان با گوشی های موبایل، نوجوانان منزوی شدند و متاسفانه هر محتوای نادرستی را نیز به راحتی در اختیار داشته اند که برای رفع این آسیب نیاز به طراحی برنامه های شاد رقابتی با مضامین اخلاقی داریم.

 

گفتنی است، اکران فیلم و اجرای تئأتر برای دانش آموزان،  طراحی جشنواره شناسایی استعدادهای دانش آموزان و فراخوان ایده و طرح ها و نیز اجرای طرح پیوند «مسجد، مدرسه، منزل» از اهم پیشنهادات و مصوبات این نشست می توان نام برد.

 

 

 

کد خبر 1122561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha