حمایت از طرح های فرهنگی با موضوع آسیب های اجتماعی در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: طرح های فرهنگی موسسات فرهنگی قرآنی و موسسات حقوقی غیردولتی با موضوع آسیب های اجتماعی در آران و بیدگل حمایت می شوند.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: طرح های فرهنگی موسسات فرهنگی قرآنی و موسسات حقوقی غیردولتی با موضوع آسیب های اجتماعی در شهرستان آران و بیدگل حمایت می شوند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: طرح های ارائه شده توسط مؤسسات مردم نهاد با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی تا ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار توسط کمیته استانی و بالای ۵۰۰ میلیون ریال توسط کمیته کشوری مورد بررسی قرار می گیرد.

 

ضابطی ادامه داد: طرح ها پس از بارگذاری در سامانه https://sakoo.ai/login توسط کمیته استانی متشکل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرکل حوزه های علمیه مورد بررسی و پس از تأیید برای عملیاتی شدن طرح ها اطلاع رسانی می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی در شهرستان مستلزم برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است افزود: نشست توجیهی ارائه طرح های فرهنگی با موضوع کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی و جذب اعتبار  با حضور معاون فرماندار، مدیران مؤسسات فرهنگی هنری، مؤسسات قرآن و عترت و تشکل های مردم نهاد شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار و مدیران عامل موسسات در این خصوص توجیه شدند.

 

ضابطی، هدف از این نشست را چگونگی جذب این اعتبار فرهنگی از محل اعتبارات متمرکز یارانه ای تحت عنوان کمک به سازمان های دینی و فرهنگی توسط مؤسسات حقوقی غیردولتی عنوان کرد و گفت: توسعه فرهنگی در شهرستان حاصل نخواهد شد مگر اینکه دو پارامتر زیرساخت های فرهنگی هنری از جمله مراکز فرهنگی هنری و پارامتر اجرای برنامه های فرهنگی هنری در زمینه کاهش آسیب ها را به همراه داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه هیچ گونه محدودیتی در ارائه طرح ها توسط مؤسسات ثبت شده و دارای مجوز و مؤسسات حقوقی غیر دولتی وجود ندارد بیان داشت: برای جذب این اعتبار لازم و ضروری است تا قبل از سال ۱۴۰۰ مؤسسه به ثبت شرکت ها رسیده باشد، ضمن اینکه برای هر طرح سقف اعتباری درنظر گرفته نشده و موسسات می توانند متناسب با طرح های خود، اعتبار تعریف کنند./

کد خبر 1122620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha