عدم استفاده از ظرفیت ها در حوزه دارایی های دولت

پورابراهیمی با بیان اینکه آنچه در حال حاضر در حوزه دارایی های دولت وجود دارد، عدم استفاده از این ظرفیت هاست، گفت: اکنون بخش اعظمی از هزینه های دولت، هزینه های فرصت و یا عدم النفعی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (چهارشنبه 10 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه بر اساس گزارش ها تا ابتدای امسال حدود دو برابر حجم نقدینگی اقتصاد کشور بر اساس انبار داری های شناسایی شده برآورد عددی وجود دارد، گفت: البته اگر حجم نقدینگی در کشور را چیزی حدود 4 هزار ميليارد تومان در نظر بگیریم این میزان نقدینگی به غیر از انبار دارایی ها و صدور مجوزهایی است که دولت می تواند با آنها مجموعه ای از دارایی های مشهود را در ترازنامه خود تعریف کند.

 

وی با بیان اینکه آنچه در حال حاضر در حوزه دارایی های دولت وجود دارد، عدم استفاده از این ظرفیت هاست، گفت: اکنون بخش اعظمی از هزینه های دولت، هزینه های فرصت و یا عدم النفعی است که در اقتصاد بابت استفاده نشدن از دارایی های دولتی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتقاد داریم دولت باید تصدی گری را کنار بگذارد، گفت: نمی خواهیم به دولت اجازه دهیم تا صندوق تشکیل دهد اما اگر صندوق ها با مالکیت بخش خصوصی باشد صددرصد موافقیم.

 

وی با بیان اینکه صندوق، ابزاری است که کمک می کند تا بتوانیم ویژگی های کار کردهای اقتصادی، عملیاتی شود، گفت: اگر ما صندوقی راه اندازی کردیم که اداره آن توسط بخش خصوصی بود باید از سمت دولت به عنوان سهم آورده، قیمت گذاری شود که ماجرا دوباره شروع می شود اول ماجرا این است که عدد قیمت گذاری چگونه است تا این صندوق تشکیل شود لذا اگر نگاه دولتی وجود داشته باشد صددرصد مخالفیم.

 

کد خبر 1122629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha