مردم استان اردبیل ۱۸۵ میلیارد ریال به بهزیستی کمک کرده اند / قانون جامع حمایت از معلولان کامل اجرا نمی شود

ستاری گفت: مردم استان در سال جاری بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال به بهزیستی کمک کرده اند که از این مقدار ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و ۸۵ میلیادر ریال نیز غیر نقدی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «بهزاد ستاری» امروز (11 آذرماه) در مراسم اهدای 170 دستگاه ویلچر به معلولان استان همزمان با هفته جهانی حمایت از معلولان توسط ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در استان گفت: قانون جامع حمایت از معلولان در سال 96 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال 97 توسط رئیس جمهور وقت ابلاغ شد که توانست بسیاری از مشکلات معلولان را حل و فصل کند اما متاسفانه بعضی از مفاد این قانون یا هنوز اجرایی نشده و یا ناقص اجرا می شود.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: اگر قوانین همچون تامین هزینه های درمان، قانون 3 درصد معلولان و غیره به صورت کامل اجرا شود زمینه خوبی برای حمایت بیشتر از معلولان در جامعه فراهم می شود.

 

این مقام مسئول ضمن قدردانی از تلاش و همت موسسه خیریه آبشار عاطفه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان، افزود: همزمان با جهانی معلولان تعداد 170 دستگاه ویلچر به معلولان استان اهدا خواهد شد.

 

ستاری خاطر نشان کرد: 38 هزار معلول جسمی و روانی در استان اردبیل شناسایی شده اند که از این تعداد 24 هزار معلول در سامانه بهزیستی استان پرونده حمایتی دارند و از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

 

وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل مصوبات خوبی برای حمایت از معلولان صورت گرفت که از جمله پرداخت هزینه های لوله کشی گاز خانه معلولان و تلاش برای احداث خانه و پرداخت حق بیمه کارفرما در صورت به کار گیری و اشتغال معلولان است.

 

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: 3 طرح پیشگیری از معلولیت نیز با قوت بیشتر در استان اجرایی می شود که غربالگری شنوایی و مشاوره ژنتیک ویژه معلولان از آن جمله هست که موجب کاهش تعداد معلولان در سال های اخیر شده است.

 

ستاری با اشاره به اینکه مردم استان در سال جاری بیش از 185 میلیارد ریال به بهزیستی کمک کرده اند، یادآور شد: از این مقدار 100 میلیارد ریال به صورت نقدی و 85 میلیادر ریال نیز غیر نقدی بوده است.

کد خبر 1122662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha