لزوم تلاش تمام دستگاه های فارس برای مناسب سازی محیط جامعه برای معلولان

کشفی نژاد گفت: برای رسیدن به ایده آل های مناسب سازی راه زیادی در پیش داریم و باید تمام ادارات دولتی، ارگان‌ ها و سازمان‌ های دست اندرکار استان فارس در این خصوص تلاش و اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (پنج شنبه 11 آذر) در آئين بزرگداشت روز جهانی معلولان که در بوستان «جنت» شیراز برگزار شد، گفت: روز جهانی معلولان فرصتی برای تغییر افکار عمومی درباره معلولیت و افزایش آگاهی جامعه برای عمل به مسئولیت‌ های خود در قبال معلولان است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: یکی از مواردی که در جامعه حضور معلولان را تسهیل می کند توجه به مناسب سازی محیط و مبلمان شهری است.

وی اضافه کرد: مناسب سازی شامل اصلاح معابر، اماکن، ساختمان‌ ها و فضاهای عمومی شهری و روستایی و وسایل حمل و نقل و ارتباط جمعی است و باید به شکلی باشند افراد دارای معلولیت آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود حرکت کنند.

کشفی نژاد تاکید کرد: مناسب بودن محیط جامعه برای حضور معلولان فرصت افزایش تعاملات اجتماعی آنها را فراهم می کند و امسال بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد بازدید توسط کارشناسان بهزیستی فارس از دستگاه ‌های اجرایی برای بررسی وضعیت مناسب سازی انجام شده انجام شده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به ایده آل های مناسب سازی راه زیادی در پیش داریم و باید تمام ادارات دولتی، ارگان‌ ها و سازمان‌ های دست اندرکار استان فارس در این خصوص تلاش و اقدام کنند.

خاطر نشان می شود، در این مراسم از ۱۱۰ نفر از ورزشکاران افتخار آفرین پارالمپیکی، جهانی و آسیایی، ۱۵ نفر از مددجویان هنرمند و کارآفرین و ۴۵ خانوار دارای چند فرزند معلول، توسط مدیرکل بهزیستی فارس و مسئولان استانی تقدیر شد.

کد خبر 1122674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha