آمار مدارس نیاز به تخریب و بازسازی استان کاهش یافته است

خدابنده گفت: آمار مدارس نیاز به تخریب و بازسازی استان به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی از ۳۳ به ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۱۱ آذر) در جلسه شورای اداری افزود:آموزش و پرورش کشور برای سال تحصیلی جاری با کمبود بیش از ۱۹۷ هزار نیروی انسانی مواجه بوده است که سهم استان خراسان رضوی ۲۳ هزار نفر می باشد که با همت و تلاش مدیران مدارس و انجام برنامه ریزی های لازم در حوزه مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی این کمبود مرتفع شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری یک هزار و ۳۰۵ کلاس درس در قالب ۲۷۶ پروژه در استان به بهره‌ برداری رسید، گفت: تلاش همکاران ما در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان برای آغاز سال تحصیلی همراه با آرامش شایان تقدیر است.

 

خدابنده با بیان اینکه اولویت بندی امور نقش مهمی در مدیریت زمان و منابع و همچنین رشد بهره وری در دستیابی به اهداف سازمانی ایفا می کند، گفت: با توجه به بازگشایی حضوری مدارس استان از ابتدای آذر ماه، مدارس بایستی نسبت به تشکیل کمیته سلامت اقدام و پس از انجام بررسی های لازم و تنظیم صورتجلسه کمیته سلامت، فرم ۰۶ اعلام آمادگی بازگشایی حضوری را در سامانه بارگذاری کنند، ادارات آموزش و پرورش نیز پس از اعزام کارشناسان خود به مدارس جهت انجام ارزیابی، نسبت به صدور مجوز بازگشایی اقدام می کنند.

 

وی با بیان اینکه اقناع سازی همکاران و اولیا دانش آموزان در خصوص ضرورت بازگشایی مدارس در کنار لزوم نظارت بر رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در سطح مدارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار داشت:یکی از مقدمات اصلی بازگشایی مدارس، واکسیناسیون دانش آموزان و معلمان بوده است، لذا تا کنون حدود ٩١ معلمان و دانش آموزان ١٢ تا ١٨ ساله استان در مقابله با بیماری کرونا دز اول واکسن خود را دریافت نموده اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه آمار جذب نیروی انسانی در استان طی سه سال گذشته از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی رشد بالایی داشته است، افزود: بالاترین آمار به کارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی در سطح کشور به استان خراسان رضوی اختصاص دارد، سال گذشته بیش از دو هزار و ٢٠٠ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و امسال نیز سه هزار و ۵۰۰ نفر از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب دستگاه تعلیم و تربیت استان خواهند شد.

 

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس در همه مقاطع تحصیلی از ابتدای آذر ماه به صورت حضوری با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعال می باشند، لذا روند کلی تشکیل کلاس های درسی به صورت حضوری است و شورای مدرسه تنها می‌تواند در خصوص الگوی روزهای حضور دانش آموزان با توجه به شرایط مدرسه تصمیم گیری کند.

 

خدابنده با بیان اینکه آمار مدارس نیاز به تخریب و بازسازی استان به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی از ۳۳ به ۱۹ درصد کاهش یافته است، گفت: میانگین مدارس فاقد استحکام بنا در کشور ۳۰ درصد است در حالی که این آمار در استان خراسان رضوی به ۱۹ درصد رسیده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز استان در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان جذب اعتبار داشته است، گفت: آستان قدس رضوی، اوقاف و امور خیریه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، شهرداری مشهد، مسکن و شهرسازی و همچنین سپاه و بسیج آماده همکاری برای واگذاری زمین های دارای قابلیت احداث مدارس در مناطق حاشیه شهر مشهد به آموزش و پرورش در جهت رفع چالش کمبود فضای آموزشی هستند.

کد خبر 1122681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha