بايد وظیفه خود را نسبت به آسيب ‌ديدگان با ارائه خدمات خوب ادا كنيم

فیروزی گفت: ما به افراد آسیب دیده آنها بدهكار هستيم و بايد دين خود را نسبت به آنها با ارائه خدمات خوب، دقيق، كارشناسي و انساني ادا كنيم، كاركنان بهزیستی هم که دلسوزانه و مسؤولانه تلاش مي‌كنند بايد مورد تقدير قرار گيرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فیروزی» امروز(۱۱ آذر) در بازدید مرکز نگهداری از زنان خشون دیده(خانه امن) با بیان اینکه خانه امن، مركزي براي نگهداري موقت و توانمندسازي زنان خشونت‌ديده است كه توسط سازمان بهزيستي تأسيس و اداره مي‌شود، اين مركز كه در مشهد واقع شده در حال حاضر پذيراي ۲۵ زن خشونت ديده است، گفت:مددجويان مراكز آسيب‌ديدگان اجتماعي، ناموس بهزيستي هستند و بايد مثل ناموس خودمان از آنها مراقبت و محافظت كنيم.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بيان اينكه اين عزيزان، امانت‌هاي حاكميت نزد بهزيستي هستند گفت: بايد شرايطي فراهم كنيم كه آنها به توانمندي برسند و نيازهاي عاطفي، فرهنگي، انساني و اجتماعي‌شان تا حد امكانات و مقدوراتي كه داريم برآورده شود.

 

وي با انتقاد از نگاهي كه در گذشته در خصوص اين گروه وجود داشته گفت: بعضي‌ها فكر مي‌كردند كه اين افراد مخل نظم جامعه، زائد و منشأ مشكلات و بدبختي‌هاي جامعه هستند، نگاه بهزيستي اين است كه اينها آسيب‌ديده‌ و رنج‌كشيده از يك محيط پر آسيب هستند و بر خلاف نظر قديمي، اينها از جامعه طلبكار هستند و بايد پاسخ مطالبات خود را از جامعه و مسؤولين بگيرند زیرا زخم ناهنجاری های اجتماعی، آنها را مجروح ساخته است.

 

فیروزی ادامه داد: بنابراين ما به آنها بدهكار هستيم و بايد دين خود را نسبت به آسيب‌ديدگان با خدمات خوب، دقيق، كارشناسي و انساني ادا كنيم، كاركنان بهزیستی دلسوزانه و مسؤولانه تلاش مي‌كنند بايد مورد تقدير قرار گيرند و افرادي كه سطح كاري خوبي ندارند بايد توبيخ شوند و ما از هيچ خطا و بدرفتاري با مددجويان گذشت نمي‌كنيم چون آنها عائله و ناموس بهزيستي هستند و ما بايد مثل خانواده و عائله‌ي خودمان با آنها تعامل و رفتار داشته باشيم.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با تأكيد بر اينكه در سال جاري ميلياردها تومان صرف بهسازي ساختار امنيتي، ايمني و عمراني مراكز آسيب‌ها شده است گفت: البته كار در اين مراكز شرايط بسيار ويژه‌اي دارد و نيروهاي كارشناسي و تخصصي بيشتري لازم است كه اميدواريم شرايط به گونه‌اي پيش برود كه سطوح تصميم‌گيري كشور، اعتبارات لازم براي بكارگيري نيروهاي بيشتر و تخصصي‌تر را امكان‌پذير سازند.

 

وی تصريح كرد: ما در هيچ‌كدام از مراكز آسيب‌ديدگان نبايد مددجوياني داشته باشيم كه مدت زيادي بدون پيگيري وضعيت و تغيير در شرايط، پيش ما بمانند و در مراكز رسوب كنند بلكه بايد با پيگيري‌هاي حقوقي، مددكاري، قضايي و خانوادگي، هر طور هست آنها را به ترخيص، بازگشت به خانواده، بازگشت به جامعه و استقلال برسانيم تا شرايط زندگي اجتماعي عادي را بدست آورند.

 

فیروزی از كارشناسان و مسؤولان مراكز آسيب‌ديدگان خواست شرايط و امكان ارتباط و تعامل زنان خشونت‌ديده با فرزندان، اعضاي خانواده و فاميل را براي مددجويان اين مراكز فراهم كنند و هر تلاشي كه لازم است در اين زمينه انجام دهند مگر اينكه دستور قضايي يا پزشكي، اين ارتباط را منع كند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی همچنين خواستار اجراي برنامه‌هاي فرهنگي هنري و تربيتي براي اين مددجويان شد و گفت: توانمندسازي جنبه‌هاي گوناگوني دارد و بايد كاري كنيم كه اين مددجويان در طول مدتي كه اينجا هستند به شرايط بهتري برسند تا بازگشت آنها به محيط و خانواده مقدور باشد.

کد خبر 1122707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha