ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای ۲ معلول تا پایان سال

امینی از ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای ۲ معلول تا پایان سال در این استان مرکزی خبر داد.

«زهرا امینی» ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی معلولان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: مسکن یکی از مهمترین نیازهای معلولان است که تلاش در راستای خانه دار کردن این عزیزان از مهمترین فعالیت های بهزیستی استان مرکزی است.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری برای خانوارهای داری ۲ معلول ساخته و تحویل می شود، افزود: امید است با تهیه مسکن برای این خانواده ها بتوانیم گامی در راستای مشکلات آنان برداریم.

 

وی با اشاره به اینکه بهزیستی به تنهایی توانایی تامین سرپناه برای همه مددجویان خود را ندارد، خاطر نشان کرد: در راستای ساخت خانه برای مددجویان ارگان های مختلف همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، راه و شهرسازی و بسیج سازندگی با بهزیستی مشارکت دارند.

 

افراد بالای ۲۰ سال می‌توانند از سهمیه مسکن بهزیستی بهره‌مند شوند

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه در گذشته تامین واحد مسکونی در حوزه بهزیستی به خانواده های ۲ عضو معلول، سرپرست خانواده معلول و بیماران خاص واگذار می‌شد، افزود: با تلاش های انجام شده در این راستا، امروز همه افراد بالای ۲۰ سال سن می‌توانند از سهمیه مسکن بهزیستی بهره‌مند شوند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه مددجویان مشمول دریافت مسکن می توانند با ثبت‌نام در سامانه و ارایه مدارک لازم، مالک واحد مسکونی می‌شوند، بیان کرد: امید است بتوانیم با خانه دار کردن معلولان گامی در راستای آسایش و آرامش این عزیزان برداریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به وجود مشکلات متعدد برای معلولان اشاره کرد و گفت: معلولان نیز همچون سایر افراد شهروندان این اجتماع هستند و حق استفاده از امکانات شهری و ... را دارند.

 

امینی مناسب‌سازی معابر ویژه معلولان را از مطالبات بحق این عزیزان دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند، در برنامه پنجم توسعه قوانین و تکالیف خوبی در این راستا مصوب شده اما، در استان مرکزی مغفول مانده است.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه برخی شهرداری‌های استان در مقوله مناسب‌سازی همکاری خوبی داشته‌اند، اضافه کرد: باید تمام تلاشمان را در این راستا بکار گیریم تا معلولان عزیز نیز بتوانند به درستی از امکانات استفاده کنند و در تردد های خود در بخش های مختلف شهر دچار مشکل نشوند.

کد خبر 1122721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha