هم افزایی و همگرایی بین کانون های مسجد لازم است

نشست مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری بخش مرکزی تیران و کرون برای هم افزایی، همگرایی و فعالیت های مشترک برگزار و بر این رویکرد فراتر از طرح فهما تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نشست جمعی از مدیران مسئول بخش مرکزی تیران و تحت شبکه کانون امام حسن مجتبی(ع) با حضور رئیس و کارشناس کانون های مساجد این شهرستان برگزار شد.

تبادل نظر پیرامون طرح فهما، هم افزایی بین کانون های فرهنگی و هنری، بهره گیری از ظرفیت و توان منطقه در حمایت و پشتیبانی و اجرای فعالیت های مشترک از مهمترین سرفصل های مورد بحث در این جلسه بود.

 

همگرایی برای توسعه کمی و کیفی فعالیت ها و اجرای نشست های مشترک در حوزه های مختلف از جمله مواردی بود که در بین اعضای این جلسه مورد بحث قرار گرفت تا علاوه بر جذب منابع ملی، استانی در سطح شهرستان نیز زمینه جلب مشارکت بیش از گذشته فراهم و از طرفی برنامه های جامع برای اوقاف فراغت جوانان و نوجوانان پیش بینی و اجرا شود.

 

*روند روبه رشد کیفی فعالیت های کانون های بخش مرکزی

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران و رابط فهما با اشاره به عضویت 15 کانون فرهنگی و هنری در ذیل شبکه کانون در بخش مرکزی این شهرستان گفت: روند روبه رشدی در عملکرد این مراکز مشاهده شده و امکان توسعه نیز وجود دارد.

«اکبر مهدی زاده« با اشاره به تغییر سه مدیر مسئول تحت این شبکه و بکارگیری نیروهای جدید افزود: این تغییر و تحولات برای رشد کیفی فعالیت و افزایش مشارکت هدفمند انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات سازنده برای کیفیت بخشی بیشتر به فعالیت ها و جلوه عملکردی کانون های مساجد و جذب حداکثری به مسجد لازم است، خاطرنشان کرد: بر اساس ظرفیت و توان هر کانون یک عرصه تخصصی برای آن کانون مشخص خواهد شد.

مهدی زاده یادآورشد: این تعاملات زمینه فراگیری بیشتر را فراهم و همچنین مطالبات این مراکز را بهتر بیان خواهد کرد و امکان فعالیت فراتر از طرح فهما نیز خواهد شد.

 

*ضرورت کادرسازی در درون کانون ها

 

کارشناس کانون های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون به موضوع کادرسازی و کیفیت بخشی به فعالیت ها اشاره کرد و اذعان داشت: کادرسازی مانع از رکود فعالیت ها و وابستگی به شخص مدیر مسئول می شود.

«علی معینی« با بیان اینکه کادر سازی در بین برخی از کانون های شهرستان تجربه ارزشمندی داشته، یادآورشد: از این ظرفیت و الگو دیگر کانون ها هم استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه طرح تعویض کتاب فرسوده، خرید میز تنیس و توزیع کتاب کودک و نوجوان را از طرح های موفق شهرستان برای حمایت از کانون های مساجد در ادوار گذشته یادکرد و گفت: رکود دو سال گذشته در اجرای چنین طرح هایی جبران خواهد شد.

 

*زمینه جذب مشارکت خیرین فراهم خواهد شد

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون نیز در این جلسه به فعالیت کانون های موفق اشاره کرد و گفت: اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز مالی کانون های مساجد نبوده و باید از دیگر منابع نیز استفاده شود.

«اقبال صالحی« افزود: زمینه جذب مشارکت خیرین فراهم خواهد شد تا با این قابلیت موثر چالش ها و موانع مالی رفع شود.

 

وی زمینه سازی برای حضور خیرین در حوزه فرهنگ و هنر را ضروری خواند و اذعان داشت: مقدمه چینی و بسترسازی برای همکاری خیرین لازم و و اداره و مدیریت شهرستان از این جریان حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

در این نشست دیگر مدیران مسئول کانون های مساجد پیشنهادات  خود برگزاری دوره های مشترک، نشست های تعاملی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارائه دادند.

کد خبر 1122787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha